رمزارز نیوز
1403/05/02
12:06
انفجار سرمایه‌گذاری در ETF بیت‌کوین بلک‌راک؛ جذب ۵۲۳ میلیون دلار در یک روز!

صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین شرکت بلک‌راک (IBIT) روز دوشنبه با جذب بیش از ۵۲۳ میلیون دلار، بزرگ‌ترین جریان ورودی سرمایه روزانه از ماه مارس تا کنون را تجربه کرد.…

صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین شرکت بلک‌راک (IBIT) روز دوشنبه با جذب بیش از ۵۲۳ میلیون دلار، بزرگ‌ترین جریان ورودی سرمایه روزانه از ماه مارس تا کنون را تجربه کرد.


نکته جالب توجه این است که این رخداد در همان روزی اتفاق افتاد که مجوز آغاز معاملات برای چندین صندوق ETF اسپات اتریوم در آمریکا صادر شد.


تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که صندوق‌های ETF اتریوم، ۱۰ تا ۲۰ درصد از جریان ورودی که صندوق‌های بیت‌کوین در زمان راه‌اندازی خود در ماه ژانویه جذب کرده بودند، جذب خواهند کرد.


با احتساب ورود ۷۷۵۹ بیت‌کوین به صندوق IBIT بلک‌راک در روز گذشته، این صندوق در حال حاضر ۳۳۳ هزار بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد دلار را در خود جای داده است.


روز دوشنبه، به‌عنوان هفتمین روز با بیشترین ورود سرمایه به این صندوق بر اساس دلار آمریکا ثبت شد. رکورد بیشترین جریان ورود سرمایه به صندوق IBIT بلک‌راک، به تاریخ ۱۸ مارس با ثبت ورودی ۸۴۹ میلیون دلار بیت‌کوین برمی‌گردد.

blackrock-bitcoin-etf-inflows-biggest-day-since-march

در این میان، بسیاری از تحلیلگران نسبت به روند قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خوش‌بین هستند. این تحلیلگران خروج ناگهانی بایدن از انتخابات و افزایش احتمال پیروزی ترامپ را کاتالیزوری برای افزایش قیمت بیت‌کوین می‌دانند.


مارکوس تیلن، بنیان‌گذار ۱۰x Research، پیش‌بینی می‌کند که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، ممکن است در کنفرانس آتی بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل، بیت‌کوین را به‌عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک برای آمریکا معرفی کند.


به گفته تیلن، این اقدام می‌تواند موجب ایجاد حرکتی پارابولیک در قیمت بیت‌کوین در هفته‌های آینده شود.


برایان کورشن، بنیان‌گذار شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارزی DAIM، نیز در ۲۲ جولای این پیش‌بینی را تایید کرده و درصد بالایی برای تحقق آن در نظر گرفته است.


انتهای خبر

0
0