دنیای اقتصاد
1400/03/22
20:02
آشنایی با نئو بانک‌های جهان 👁‍🗨 نئوبانک (Neobank) نوعی بانک دیجیتالی است که توسط استارت‌آپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های مالی راه‌اندازی می‌شود، ه...

آشنایی با نئو بانک‌های جهان



👁🗨 نئوبانک (Neobank) نوعی بانک دیجیتالی است که توسط استارت‌آپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های مالی راه‌اندازی می‌شود، هیچ شعبه فیزیکی ندارد، کاملا آنلاین بوده و تنها راه ارتباطی با آن گوشی شما است.



👁🗨 از سال ۲۰۱۵ برای نخستین‌بار در انگلیس بود که نئوبانک‌ها پا به عرصه گذاشتند. اصطلاح نئوبانک تقریبا از سال ۲۰۱۶ و با مجوز گرفتن استارلینگ در انگلستان، به صورت جدی بر سر زبان‌ها افتاد و در ایران نیز با تصویب آیین‌نامه تاسیس و فعالیت بانک‌های مجازی در سال ۱۳۹۰، بستر فعالیت نئوبانک‌ها در کشور فراهم شد و گفته می‌شود بانکینو نخستین نئوبانک ایرانی است که ارائه خدمات خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده‌است.



👁🗨 نئو‌بانک‌ها با سرعت زیادی مورد استقبال کاربران خصوصا کاربران جوان قرارگرفته و در زمان کوتاهی رشد کرده و سودآور شده‌اند؛ به‌گونه‌ای‌که ارزش کل بازار نئوبانک در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸میلیارد دلار بوده و تا سال ۲۰۲۶ به ۳۹۴ میلیارد دلار خواهد رسید.



👁🗨 شاید بتوان بزرگ‌ترین مزایای نئو‌بانک‌ها را به‌شرح زیر برشمرد: هزینه کم، استفاده راحت، سرعت بالا در افتتاح حساب و استفاده از خدمات آن، مقررات کمتر از بانک‌های سنتی، استفاده از تکنولوژی راحت برای استفاده مانند تلفن‌همراه و عدم‌نیاز به حضور فیزیکی در شعبه...



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/m۷۸۱۳۹



انتهای خبر

0
0