تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/27
08:47
#خوب_است_بدانیم_که شنبه 27 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 37- 2) ارزش معاملات خرد 3.9همت 3) خالص معاملات کدهای...

#خوب_است_بدانیم_که شنبه ۲۷ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۳۷-



۲) ارزش معاملات خرد ۳.۹همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۲٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: تعادل



۶) شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه «وقفه فوری» در عملیات‌های نظامی علیه نوار غزه را تصویب کرد. آمریکا این قطعنامه را وتو نکرد. نتانیاهو در تماس تلفنی با بایدن از او خواسته است که به قطر فشار بیاورد تا تعداد اسرا در مذاکرات «وقفه در جنگ غزه» افزایش یابد. رئیس میز خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا فردا به دوحه خواهد رفت.



۷) بایدن و شی، رئیس جمهور چین در آمریکا دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و ایران گفتگو کردند. بلومبرگ به نقل از مشاور بایدن می‌گوید دولت بایدن قصد دارد فروش نفت ایران را کاهش دهد. چین بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است. کاخ سفید می‌گوید چین بر ایران نفوذ دارد و خواهان این هستیم که از آن استفاده کند.



۸) ترامپ اجازه ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دارد، این تصمیم توسط دادگاهی در میشیگان اتخاذ شده است



۹) با وجود تهدیدهای غرب مبنی بر صدور قطعنامه جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران، آمریکا در نشست آتی شورای حکام چنین قطعنامه‌ای تصویب نخواهد کرد.



۱۰) وزیر صمت در خصوص صنعت تایر گفت "در مسیر حمایت از تولید امروز با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موافقت نامه امضا کردیم تا ۵ برابر سال گذشته تسهیلات در قالب اوراق گام به تولیدکنندگان پرداخت شود. کمبود تایر در کشور به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد، همچنین قیمت‌گذاری دستوری برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند."



۱۱) پتروتحلیل می گوید " گفته می شود در روزهای اخیر نصب اولین تجهیزات سنگین پتروشیمی دهدشت انجام شده است."



۱۲) پتروتحلیل نوشت "منابع خبری از خرید ۲۰ درصد اروند توسط نوری خبر می دهند. "



۱۳) کامولیدی نوشت "شروع به ساخت و ساز مسکن جدید در چین امسال سرعتی کمتر از ۵۰ درصد سطح نرمال داشته است."



۱۴) انجمن صنعت کود نیتروژن چین از اعضا خواسته است که سقف قیمت کود بالاتر از سطح ۱۶ نوامبر نباشد و در صورت بالا بودن حاشیه سود، قیمت‌های فروش را کاهش دهند و از شرکت‌های واجد شرایط خواسته است با ظرفیت کامل کار کنند و احتکار را متوقف کنند. این انجمن از اعضا خواسته است تا صادرات را محدود کنند و محموله های حمل شده را برای تامین منابع داخلی و تثبیت قیمت ها فراخوانی کنند. (کاهش صادرات چین=بهبود فروش اوره سازهای ایرانی)



۱۵) بورس۲۴ نوشت " چین با هدف کاستن از وابستگی خود به خارج در حال افزودن بر ظرفیت تولید مس تصفیه شده است و از واردات این فلز کاسته شده است."



۱۶) در خصوص نوسانات قیمت نفت "داده های نگران کننده از اقتصاد چین و پیش بینی ضعف در اقتصاد اروپا و آمریکا بر بازار فشار وارد کرده است. همچنین تولید نفت آمریکا رشد کرده و ذخائر نفت آمریکا نیز در هفته اخیر ۳.۶میلیون بشکه افزایش یافته که بیشتر از انتظارات بوده است. با این وجود پیشبینی ها از نفت ۸۰الی۱۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۴ حکایت دارد."



۱۷) وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد سه شرکت مستقر در امارات متحده عربی و سه کشتی متعلق به آنها را تحریم کرده است این کشتی ها متهم به شرکت در صادرات نفت خام روسیه با قیمت بالای ۶۰ دلار در هر بشکه هستند. (دلیل تقویت محدود قیمت نفت پس از کاهش صورت گرفته)



۱۸) کامولیدی نوشت "معاملات آتی فلز روی در بورس لندن پس از افزایش قابل توجه موجودی، تا ۳ درصد کاهش یافت."



۱۹) در نیمه نخست ماه نوامبر، متوسط صادرات نفت ایران نزدیک به ۲میلیون بشکه در روز بوده است.



۲۰) بلومبرگ نوشت "انقباض در فروش مسکن و سرمایه‌گذاری در املاک چین در ماه اکتبر عمیق‌تر شده است، رکود شدیدتری که ممکن است دولت را وادار به انجام کارهای بیشتری برای تقویت بازار مسکن کند. قیمت خانه های نوساز ۰.۳۸ درصد کاهش یافت، این کاهش شدیدترین کاهش از فوریه ۲۰۱۵ بود."



۲۲) بار عضو فدرال رزرو می گوید "احتمالا در اوج یا نزدیک به اوج نرخ بهره هستیم."



۲۳) کاخ سفید دسترسی ایران به ۱۰میلیارد دلار در عراق را برای مصارف غیر تحریمی باز کرد. صبح امروز یک مقام کاخ سفید گفت " ایران از پول فروش برق به عراق فقط می‌تواند برای اقلام غیرتحریمی استفاده کند"

انتهای خبر

0
0