اقتصاد آنلاین
1400/02/13
13:02
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس تهران (۱۳اردیبهشت) / خروج ۹۰میلیارد تومانی افراد حقیقی از فلزات اساسی

افراد حقیقی در بورس امروز ۳۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فولاد بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۳۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۲۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۱درصد یعنی ۵۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۶درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فولاد»، «وسپهر» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وپاسار»، «دماوند» و «حسینا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فولاد مبارکه اصفهان حدود ۴۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک پاسارگاد با برتری حدود پنج میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در هشت نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۰۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی13.02.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع13.02.1400
انتهای خبر

0
0