بورس۲۴
1401/09/01
09:10
تلاش بیمه ملت برای حفظ بلند مدت بالاترین توانگری بیمه ای کشور

مدیرعامل بیمه ملت گفت: بیمه ملت دارای بالاترین میزان توانگری در صنعت بیمه کشور بوده و درصدد است تا با اجرای برخی برنامه ها و سیاست ها، این رتبه را در بازه زمانی بلندمدت، حفظ و به خود اختصاص دهد.

تلاش بیمه ملت برای حفظ  بلند مدت بالاترین توانگری بیمه ای کشور

بورس۲۴ : مدیرعامل بیمه ملت گفت: بیمه ملت دارای بالاترین میزان توانگری در صنعت بیمه کشور بوده و درصدد است تا با اجرای برخی برنامه ها و سیاست ها، این رتبه را در بازه زمانی بلندمدت، حفظ و به خود اختصاص دهد.


علی رضا یزدان دوست مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به اخذ رتبه نخست بیمه ملت در بحث توانگری به خبرنگار بورس۲۴ اظهار داشت: این جایگاه نخست، در بین بیمه های خصوصی بوده و به منظور حفظ بلند مدت آن برنامه و سیاست هایی تدوین شده است.


وی با تاکید بر اینکه بیمه ملت برای چندمین مرتبه به این جایگاه و رتبه دست یافته ادامه داد: ملت هم اکنون بزرگترین شرکت بیمه ای خصوصی کشور نیز بوده و خواهان است جایگاه امروز خود را در صنعت بیمه کشور تثبیت کند.


یزدان دوست از میزان کمی و کیفی توانگری سبد پرتفوی بیمه ملت گفت و افزود: بر اساس آیین توانگری بیمه مرکزی، هر ساله شرکت های بیمه محاسباتی را بر فاکتور و اسناد خود انجام داده و طبق جمع بندی کل، میزان نسبت توانگری خو را مشخص می کنند.


وی تصریح کرد: با توجه به همین محاسبات انجام شده و البته پس از بازبینی، بررسی و بازرسی اسناد توسط بیمه مرکزی، مشخص شد که نسبت توانگری بیمه ملت ۴۰۹ بوده که بالاترین رتبه میان شرکت های خصوصی کشور به شمار می رود.


مدیرعامل بیمه ملت یکی از دلایل اثر گذار بر ارتقاء سطح توانگری این شرکت را ساماندهی نمایندگی های فروش و مدیریت ریسک دانست و گفت: سرمایه بیمه ملت نیز قابل توجه بوده و از منظر سرمایه ثبت شده نیز بالاترین میزان را در میان سایر شرکت های خصوصی صنعت بیمه ای کشور دارد.


یزدان دوست توجه به ریسک های گوناگون اعتباری را یکی دیگر از عوامل اثر گذار بر توانگری بالای این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم باعث شده تا توازن عملیاتی بیمه ملت همواره با نسبت توانگری عجین و نزدیک بوده و در سالیان متمادی این توانگری رو به افزایش باشد.

انتهای خبر

0
0