رمزارز نیوز
1403/01/29
13:10
جستجو برای «هاوینگ بیت کوین» در گوگل به بالاترین سطح خود رسید!

طبق داده‌های گوگل ترندز (Google Trends)، میزان جستجوی کاربران در مورد هاوینگ آتی بیت کوین (BTC) به بالاترین حد خود رسیده که نشان‌دهنده کنجکاوی شدید جامعه ارز دیجیتال در مورد این رویداد است.


در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۴، جستجو برای عبارت «Bitcoin halving» به امتیاز محبوبیت ۱۰۰ رسید که بالاترین سطح علاقه ثبت شده توسط گوگل در تاریخ ۱۱ ساله بیت کوین است. این رکورد نشان‌دهنده افزایش انتظار جامعه برای رویداد هاوینگ بعدی است.


علی‌رغم کاهش ۳۷ درصدی علاقه کاربران برای جستجو در این مورد از زمان ثبت رکورد، سطوح فعلی همچنان از میزان فعالیت ثبت‌شده در اواخر مارس ۲۰۲۴ فراتر است.


بررسی داده‌های تاریخی مربوط به هاوینگ‌های قبلی بیت کوین نشان می‌دهد که هر کدام از این رویدادها منجر به افزایش قابل توجه قیمت این رمزارز شده‌اند.


طی هاوینگ اول در سال ۲۰۱۲، پاداش استخراج بلاک از ۵۰ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت و به دنبال آن، افزایش قیمت قابل توجهی در سال بعد تجربه شد.


طی هاوینگ دوم، که در جولای ۲۰۱۶ به وقوع پیوست، پاداش استخراج بلاک از ۲۵ به ۱۲.۵ بیت کوین رسید. در پی این رویداد هم، روند جلب توجه رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران و افزایش قیمت متعاقب آن در سال بعد مشاهده شد.


به طور مشابه، طی هاوینگ سال ۲۰۲۰، پاداش استخراج بلاک به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافت، که بار دیگر باعث جلب توجه رسانه‌ها و نوسانات قابل توجه قیمت شد. این الگو، حاکی از تاثیر‌گذاری بالای رویداد هاوینگ بر رفتار قیمت بیت کوین است.


در این میان، تفکیک منطقه‌ای داده‌های جستجو نشان می‌دهد که نیجریه و هلند، دو کشوری هستند که در آن‌ها بیشترین جستجو در مورد رویداد هاوینگ آتی ثبت شده است.


بعد از این دو کشور به ترتیب کشورهای سوئیس و قبرس قرار گرفته‌اند. این پراکندگی، از گسترش نفوذ بیت کوین در جهان حکایت دارد.


انتهای خبر

0
0