بتاسهم
1400/12/09
22:53
به گزارش بلومبرگ، بازارهای روسیه فلج شدند و قیمت‌گذاری روبل توسط معامله‌گران به گونه‌ای انجام می‌شود که تحریم‌های غرب سیستم مالی روسیه را به شدت تک...

به گزارش بلومبرگ، بازارهای روسیه فلج شدند و قیمت‌گذاری روبل توسط معامله‌گران به گونه‌ای انجام می‌شود که تحریم‌های غرب سیستم مالی روسیه را به شدت تکان داده است.


واحد پول روسیه روز دوشنبه یک سوم ارزش خود را از دست داد و در مسکو به کمترین میزان خود یعنی ۱۰۹ روبل در هر دلار رسید. قیمت‌های ابتدای روز تاحدودی بی ثبات بودند و معامله گران هشدار دادند که نقدشوندگی در بازار کاهش یافته است.


بانک مرکزی شروع معاملات روبل را سه ساعت به عقب انداخت و در یک اقدام فوری، نرخ بهره را تا ۲۰ درصد افزایش داد. در بازار آزاد داخلی روسیه، گپ قیمتی بزرگی بین روبل‌های عرضه شده در مسکو و قیمت‌ها در بازارهای بین المللی شکل گرفت. بانک مرکزی روز دوشنبه معاملات سهام در بورس داخلی را به کلی لغو کرد. بانک روسیه برای تثبیت ارز با افزایش نرخ بهره اصلی از ۹.۵ درصد به ۲۰ درصد وارد عمل شده و برخی کنترل های سرمایه را اعمال کرده است. همچنین به طور موقت کارگزاران را از فروش اوراق بهادار متعلق به خارجی ها از روز دوشنبه در بورس مسکو منع کرد، بدون اینکه مشخص کند این ممنوعیت برای کدام اوراق بهادار اعمال می شود.


سبدگردان ویستا



انتهای خبر

0
0