رمزارز نیوز
1403/01/26
13:30
افزایش دامیننس بیت کوین همزمان با کاهش قیمت آن! منتظر آلت‌سیزن باشیم یا…

در بازار ارزهای دیجیتال، اتفاق جالبی رخ داده است. در حالی که بیت کوین با نوسانات شدید قیمتی دست و پنجه نرم می‌کند، تسلط آن بر کل بازار کریپتو به بالاترین میزان در ۳ سال گذشته رسیده است. این یعنی با وجود افت قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها افت قیمتی به مراتب شدیدتری را تجربه کرده‌اند.


داده‌های بازار نشان می‌دهند که سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۲ آوریل به ۵۶.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.


این در حالی است که قیمت بیت کوین در آخر هفته و به دنبال افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، با ریزش قابل‌توجهی روبرو شد و جفت ارز BTC/USD به زیر ۶۲ هزار دلار سقوط کرد.


همان‌طور که گفته شد، دلیل اصلی افزایش تسلط بیت کوین، افت شدید قیمت آلت کوین‌ها است. داده‌ها نشان می‌دهند که اکثر ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار در این مدت بیش از ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.


این ریزش سنگین باعث شده تا آلت کوین‌ها بخشی از سهم خود در بازار را از دست بدهند. آخرین باری که بازار ارزهای دیجیتال تا این حد بیت کوین محور بود، به آوریل ۲۰۲۱ باز می‌گردد.

bitcoin-dominance-3-year-high-btc-price-altcoin

یکی از تریدرهای محبوب با نام مستعار Bagsy این اتفاق را با توجه به تعداد زیاد آلت کوین‌های جدیدی که هر روز وارد بازار می‌شوند، قابل‌توجه دانسته است.


تحلیلگر دیگری با نام Daan Crypto Trades هم در مقایسه بیت کوین با آلت کوین‌ها عنوان کرده که ضربه واقعی به بخش آلت کوین‌ها وارد شده است، به گونه‌ای که میلیاردها دلار معامله باز در این بخش از بین رفته است.


در این میان، برخی از تحلیلگران معتقدند که ارزش بازار آلت کوین‌ها در حال تکرار الگوی صعودی آلت سیزن قبلی است و این ریزش اخیر، آخرین افت قیمتی، قبل از یک جهش بزرگ به سمت بالا و کاهش تسلط بیت کوین است.


انتهای خبر

0
0