بورس۲۴
1403/02/16
18:33
"ولیز" از دلایل نوسانات سود عملیاتی گفت

به گزارش کدال نگر بورس ۲۴، شرکت لیزینگ ایران پیرو انتشار صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۱۴۰۲.۱۲.۲۹، در خصوص دلایل نوسانات بیش از ۳۰ درصدی سود (زیان) عملیاتی دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل توضیح داد.

به گزارش کدال نگر بورس۲۴ ، شرکت لیزینگ ایران پیرو انتشار صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۱۴۰۲.۱۲.۲۹، در خصوص دلایل نوسانات بیش از ۳۰ درصدی سود (زیان) عملیاتی دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل اظهار داشت: نظر به جذب منابع حاصل از افزایش سرمایه در پایان سال مالی ۱۴۰۱ و مدیریت بهینه در استفاده از سایر منابع در اختیار جهت صرف در عملیات شرکت، سبب رشد تسهیلات اعطایی از مبلغ ۷۷۱,۰۶۱ میلیون ریال در پایان سال مالی ۱۴۰۱ به مبلغ ۴,۷۳۸,۹۰۴ میلیون ریال در پایان سال ۱۴۰۲ گردیده که به تبع زیان عملیاتی سال قبل را به سود عملیاتی در سال ۱۴۰۲ تبدیل نموده است.


این شرکت همچنین در خصوص سایر تغییرات با اهمیت نسبت به صورت های مالی ۹ ماهه حسابرسی نشده چنین توضیح داد:


افزایش در دریافتنی های تجاری و سایر دریافتنی ها به میزان ۷۵ درصد عمدتا به دلیل رشد ۷۱ درصدی اعطای تسهیلات در سه ماهه پایان سال نسبت به دوره ۹ ماهه می باشد.


کاهش ۷۸ درصدی در سرمایه گذاری های کوتاه مدت به دلیل ابطال سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک و استفاده در عملیات جاری شرکت می باشد.


کاهش ۵۶ درصدی در پرداختنی های تجاری و سایر پرداختنی ها ناشی از پرداخت بدهی های معوق و جاری شرکت به مشتریان و سایر اشخاص و سازمان ها می باشد.


ولیز
انتهای خبر

0
0