کوینیت
1399/11/27
14:22
با کمک «تعمیرکاران کیف‌پول» می‌توانید به بازیابی دارایی‌های خود امیدوار باشید

امروزه افراد زیادی رمز عبور کیف‌پول خود و دارایی‌های درون آن را از دست داده‌اند و در این مقاله با یکی از سرویس‌های جدید صنعت رمزارزها آشنا خواهیم شد که به این دسته از افراد برای بازیابی دارایی‌هایشان کمک می‌کند

نکات برگزیده مطلب حفاظت از کلمات عبور کیف پول‌ها و یا کلید‌های خصوصی برای دسترسی به رمزارزها اهمیت دارد. در حقیقت به دلیل فراموشی کلید‌های خصوصی و یا کلمات عبور کیف‌پول‌ها، بخش بزرگی از بیت کوین‌های منتشر شده برای همیشه از دسترس خارج شده‌اند. در همین زمان سرویس‌هایی شکل گرفته‌اند که به کاربران برای دسترسی به دارایی‌های از دست رفته‌ی خود کمک می‌کنند.

سرویس بازیابی رمزعبور کیف‌پول

افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در طول زمان موجب شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین را «طلای دیجیتالی» در نظر بگیرند. با این وجود بسیاری از افراد نیز وجود دارند که در گذشته رمزارزهای خود را در کیف‌پول‌های مختلفی قرار داده‌اند و رمز عبور آن را در طول زمان فراموش کرده‌اند. همزمان با افزایش کاربران شبکه‌ی بیت‌کوین، تعداد کسانی که روش‌های بازیابی کیف‌پول رمزارزی را جستجو می‌کنند، نیز افزایش یافته است.


دیو بیت‌کوین(Dave Bitcoin)؛ نام مستعار یکی از بنیان‌گذاران سرویس بازیابی کیف‌پول رمزارزی است و به مردم کمک می‌کند تا کیف‌پول‌هایی که رمز عبور آن را فراموش کرده‌اند دسترسی پیدا کنند. وی اظهار داشت که در سیکل‌های صعودی بیت کوین، سیلی از ایمیل‌های مختلف در رابطه با این موضوع را دریافت می‌کند:


در این مقطع زمانی به دلیل افزایش قیمت بیت کوین و افزایش اشتیاق مردم به این دارایی ما روزانه ۵۰-۷۰ درخواست را دریافت می‌کنیم. Dave Bitcoin


دیو به همراه شریک خود، شرکتی را برای بازیابی رمز عبور کیف‌پول‌ها تاسیس کرده‌اند. آن‌ها در سال ۲۰۱۳ نرم افزاری را به عنوان سرگرمی توسعه داده‌اند اما هم‌اکنون از آن برای بازیابی کیف‌پول‌ها استفاده می‌کنند.



وی اظهار داشت که درصورت گم شدن عبارت بازیابی کیف‌پول‌ها(Seed Phrase) راهی برای دسترسی به دارایی‌ها وجود ندارد. دیو به وضوح در این رابطه هشدار داد: «اگر کسی در این موقعیت ادعای بازیابی دارایی‌ها را مطرح کند، یقینا کلاهبردار است.» دیو اظهار داشت هر زمانی که ویژگی‌های جدیدی را به نرم‌افزار شرکت اضافه می‌کنند، کیف‌پول‌هایی که در گذشته موفق به بازگشایی آن‌ها نشده‌اند را نیز مجدداْ با ویژگی‌های جدید امتحان می‌کنند و در برخی موارد نیز موفق به بازیابی آن می‌شوند. وی افزود: «برخی از مشتریانمان از این اتفاق خوشحال هستند و اعلام می‌کنند که در صورت عدم وقوع این اتفاق، دارایی‌های خود را زودتر(در قیمت‌های بسیار پایین‌تری) به فروش می‌رساندند.»


استفاده از روش برات فورث برای دسترسی به کیف‌پول‌های گم شده

این نرم‌افزار از روش برات‌فورث (Brute Force) برای یافتن کلمه‌ی عبور کیف‌پول‌های گم شده استفاده می‌کند و با سرعت بالایی میلیون‌ها کلمه‌ی عبور را امتحان می‌کند. این نرم افزار بر روی سیستم عامل لینوکس و در بستر سرویس وب آمازون(AWS) راه‌اندازی شده است و از الگوریتمی استفاده می‌کند که ترکیب‌های مختلف کلمات عبوری که مشتریان این شرکت به یاد می‌آورند را برای کشف پسورد مورد استفاده قرار می‌دهد. این روش غالبا کارساز است زیرا متاسفانه اغلب افراد تمایل دارند تا از عبارات خاصی به‌طور تکراری در کلمه‌ی عبور خود استفاده کنند.


در ابتدا دیو به همراه شریک خود در وب‌سایت بیت‌کوین تالک سرویس بازیابی کیف‌پول را به عنوان سرویس آزمایشی ارائه می‌کردند. وی اظهار داشت:


فعالیت‌های آغازین ما موجب شده است تا با شرایط حاکم در این حوزه آشنا شویم. سپس ما نرم‌افزار اختصاصی خودمان را توسعه داده‌ایم که بر اساس اطلاعات دریافتی از مشتریانمان امکان امتحان کردن ترکیب‌های مختلفی از کلمات عبور را فرآهم می‌کند و در طول زمان تعداد بیشتری از سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی کیف‌پول را پشتیبانی می‌کنیم. Dave Bitcoin


۳۵ درصد شانس موفقیت

وی افزود که روش آن‌ها تنها ۳۵ درصد شانس موفقیت دارد و در نتیجه ۶۵ درصد احتمال عدم موفقیت آن‌ها برای دسترسی به کلمات عبور وجود دارد. این شرکت روش متفاوتی را برای ارائه‌ی سرویس در نظر گرفته است و در صورت موفقیت ۲۰ درصد از موجودی کیف‌پول را درخواست می‌کند.



این مقاله صرفا برای آشنایی با شکل‌گیری سرویس‌های جدید صنعت رمزارزی و مشکلاتی که غالبا کاربران با آن مواجه هستند منتشر شده است وکوینیت استفاده از خدمات این سرویس‌دهنده و یا سرویس‌های مشابه را توصیه نمی‌کند. کوینیت در مقاله‌ای بهترین روش‌های ذخیره‌سازی دارایی‌ها به‌طور آنلاین و آفلاین را مورد بررسی قرار داده است.


نظر شما نسبت به شکل‌گیری سرویس‌های جدیدی همانند خدمات بازیابی کیف‌پول چیست؟ آیا تاکنون با مشکل فراموش کردن رمز عبور کیف‌پول خود مواجه شده‌اید؟ برای جلوگیری از فراموش کردن کلمات عبور خود چه اقداماتی را انجام داده‌اید و آیا به دقت از کلمات عبور کیف‌پول خود محافظت می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0