رمزارز نیوز
1402/11/26
13:00
خروج سرمایه از ETFهای طلا در بحبوحه رکوردشکنی هجوم سرمایه به ETFهای…

از زمان شروع سال جدید میلادی، میلیاردها دلار سرمایه از صندوق‌های ETF طلا خارج شده است که روندی مخالف با صندوق‌های ETF بیت کوین محسوب می‌شود.


بر اساس توییت اریک بالچوناس، تحلیلگر اطلاعاتی بلومبرگ در ۱۴ فوریه، از شروع سال ۲۰۲۴ تا کنون، ۲.۴ میلیارد دلار سرمایه از ۱۴ صندوق ETF طلا خارج شده است.


تنها سه صندوق ETF طلای شرکت‌های ون‌اک (VanEck)، فرست تراست (First Trust) و پروشیرز (Proshares)، شاهد ورود سرمایه جزئی در سال جدید بوده‌اند.

gold-etfs-bleed-this-year-as-bitcoin-etfs-hit-record-volumes

از سوی دیگر، طبق داده‌های اولیه فارساید (Farside)، ده صندوق ETF اسپات بیت کوین از زمان راه‌اندازی در ۱۱ ژانویه، در مجموع ۳.۸۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند.


در تاریخ ۱۳ فوریه، دارایی‌های تحت مدیریت صندوق ETF بیت کوین بلک‌راک (BlackRock) به بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین رسید. این صندوق به اولین صندوق ETF ایالات متحده تبدیل شده که دارایی‌های تحت مدیریت آن از ۱ میلیارد دلار عبور کرده است.


با این حال، بالچوناس اظهار داشت:


فکر نمی‌کنم سرمایه‌گذاران ETF طلا لزوما به ETF‌های بیت‌کوین مهاجرت کرده باشند، این اتفاق فقط به دلیل احساس فومو (FOMO) در بازار سهام ایالات متحده رخ داده است.


جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، یکی از طرفداران بیت کوین هم نموداری را به اشتراک گذاشت و صندوق‌های ETF طلا و بیت کوین را با هم مقایسه کرد.

gold-etfs-bleed-this-year-as-bitcoin-etfs-hit-record-volumes

این واگرایی با کاهش قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ تشدید شده است. قیمت این فلز گرانبها از ابتدای سال، ۳.۴ درصد کاهش یافته و در ۱۴ فوریه به ۱۹۹۳ دلار به ازای هر اونس رسیده است.


در همین حال، قیمت بیت کوین در مدت مشابه، ۲۳.۵ درصد افزایش یافته و در ۱۴ فوریه به بالاترین حد در دو سال گذشته یعنی ۵۲۴۸۳ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0