بورس پرس
1400/03/05
10:36
بانک فرابورسی در انتظار مجوز رسمی برای ادغام موسسه کاسپین

بانک فرابورسی آینده برای ادغام موسسه اعتباری کاسپین منتظر دستور رسمی بانک مرکزی است تا تعداد شعب را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، اخیرا ادعاهایی مبنی بر ادغام موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده مطرح شده است. ماجرا از اسفند سال ۹۴ با موافقت بانک مرکزی به اعطای مجوز به این موسسه با نام جدید کاسپین آغاز شد. این موسسه در راستای برنامه ساماندهی بانک مرکزی از ادغام موسسه‌های مالی اعتباری فرشتگان و فردوسی پدید آمده است.


فعالیت موسسه کاسپین به دنبال ادعایی که در خصوص کسری دارایی ۵.۶ هزار میلیارد تومانی تعاونی فرشتگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌ها مطرح شد با مشکل هجوم سپرده‌گذاران برای برداشت سپردهه و به تبع کمبود نقدینگی در موسسه با مشکل مواجه شد. در نهایت دولت با تامین بودجه، پرونده این موسسه و چند تعاونی اعتباری دیگر را برچید که همین امر موجب اعتراض کارشناسان اقتصادی شد.


اما در روزهای اخیر اعلام شده ادغام موسسه کاسپین در بانک آینده در حال انجام است و این بانک فرابورسی با ادغام این موسسه مجوز افزایش تعداد شعب را می‌گیرد. اما پیگیری‌ها از بانک آینده، بیانگر این است که در این زمینه، هنوز ابلاغیه رسمی از سمت بانک مرکزی دریافت نشده است.


بنابراین بانک آینده برای ادغام موسسه اعتباری کاسپین منتظر دستور رسمی بانک مرکزی است. از سوی دیگر، در صورت ادغام موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده از این به بعد این موسسه با تابلوی بانک خصوصی فعالیت می‌کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0