بورس نیوز
1401/05/19
20:23
اعلام رمزارز استخراجی برای واردات

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دارندگان رمز ارز‌هایی که مجوز قانونی داشتند طبق قانون می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند.


بورس نیوز : علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی درباره مزیت‌های ثبت سفارش واردات با استفاده از رمزارزها، اظهار کرد: این موضوع اواخر سال گذشته میان بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد. دارندگان رمز ارز‌هایی که مجوز قانونی داشتند طبق قانون می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند. تفاهم درباره نحوه ثبت سفارش و انجام کار انجام شده و در حال اجرایی شدن است.


رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، ادامه داد: در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تامین ارز در سامانه نیما داشتیم و همچنان مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد. این بازار عمق بسیار خوبی پیدا کرده و روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بین صرافی‌ها معامله در حال انجام است.


صالح‌آبادی بیان کرد: از زمانی که نماد روبل و ریال در بازار توافقی تعریف شد، از همان روز تا امروز حدود روزانه ۲ میلیون روبل در این بازار معامله شده و این میزان افزایش خواهد یافت و این شروع خوبی بود که به مرور صادرکنندگان وارد این بازار می‌شوند. استفاده از ارز‌های دیگر هم در حال بررسی است.


رییس کل بانک مرکزی گفت: یکی از موضوعات در دست بررسی، تامین ارز اربعین است که هنوز جمع‌بندی نشده و روی این مساله کار می‌کنیم تا امسال زوار اربعین از ارز دینار استفاده کنند و در زمان خود اطلاع‌رسانی خواهد شد

انتهای خبر

0
0