اخبار اکس نوین
1400/06/29
08:50
خالق کاردانو: به جای قرارداد هوشمند از عبارت اعتبارسنج های برنامه پذیر باید استفاده کرد

اکس نوین: چارلز هاسکینسون، مدیرعامل شرکت IOG و خالق کاردانو اخیرا در توییتی از اشتباه بودن اصطلاح «قرارداد هوشمند» در رابطه با کاردانو خبر داد. وی معتقد است به جای لفظ قرارداد هوشمند، باید از عبارت «اعتبارسنج های برنامه پذیر» استفاده کرد. قرارداد هوشمند یا اعتبارسنج های برنامه پذیر؟ پیش‌تر نیز ماتیاس بنکورت، توسعه‌دهنده شرکت IOG به نادرستی عبارت قراردادهای هوشمند در رابطه با کاردانو اشاره کرده بود. وی با اشاره به نکات فنی و مدل تراکنش eUTXO، مدعی شد که قابلیت برنامه‌نویسی بلاک چین کاردانو با رقبایی چون اتریوم و سولانا تفاوت فاحشی دارد و به همین دلیل نباید از لفظ قرارداد هوشمند برای کاردانو استفاده کرد. بنکورت در…

اکس نوین : چارلز هاسکینسون، مدیرعامل شرکت IOG و خالق کاردانو اخیرا در توییتی از اشتباه بودن اصطلاح « قرارداد هوشمند » در رابطه با کاردانو خبر داد. وی معتقد است به جای لفظ قرارداد هوشمند، باید از عبارت «اعتبارسنج های برنامه پذیر» استفاده کرد.


پیش‌تر نیز ماتیاس بنکورت، توسعه‌دهنده شرکت IOG به نادرستی عبارت قراردادهای هوشمند در رابطه با کاردانو اشاره کرده بود. وی با اشاره به نکات فنی و مدل تراکنش eUTXO، مدعی شد که قابلیت برنامه‌نویسی بلاک چین کاردانو با رقبایی چون اتریوم و سولانا تفاوت فاحشی دارد و به همین دلیل نباید از لفظ قرارداد هوشمند برای کاردانو استفاده کرد.


بنکورت در ادامه اظهار داشت که جامعه تمایل دارد تا اعتبارسنجان و قراردادهای هوشمند را با یکدیگر مخلوط نماید. با این حال، وی معتقد است استفاده از عبارات دیگر به جای قرارداد هوشمند، همانند «اعتبارسنجان درون زنجیره ای»، از دیدگاه بازاریابی چالش برانگیز خواهد بود:


در پایان، قرارداد هوشمند اصطلاحی مبهم به نظر می‌رسد. ترجیح می دهم از اصطلاحات خاص تری چون اعتبارسنج های درون زنجیره ای و کدهای خارج زنجیره ای استفاده کنم. تصور می‌کنم که این عبارات برای بازاریابی چالش برانگیز باشد.


کاردانو هارد فورک آلونزو را در تاریخ ۱۲ سپتامبر و پس از انتقادات پیرامون مشکل همزمانی آن در شبکه اصلی اجرا کرد. پس از اجرایی شدن آلونزو، ۱۰۰ قرارداد هوشمند در مدت ۲۴ ساعت در شبکه مستقر شد و تعداد آن به صورت روزافزون افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود هرچه استفاده از شبکه کاردانو افزایش یابد، تقاضا برای ADA نیز بیشتر شده و قیمت نیز افزایش یابد.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0