رمزارز نیوز
1402/12/18
13:00
پنترا کپیتال به دنبال خرید ۲۵۰ میلیون دلار سولانا؛ قیمت SOL به ۲۰۰ دلار…

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) بین ۵ تا ۷ مارس ۱۹٫۵ درصد افزایش یافت و برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲، به ۱۵۰ دلار رسید. این افزایش قیمت پس از گزارش بلومبرگ رخ داد که بر اساس آن، شرکت مدیریت دارایی پنترا کپیتال (Pantera Capital) به دنبال خرید ۲۵۰ میلیون دلار توکن SOL از ذخایر صرافی ورشکسته FTX است.


این اقدام پنترا کپیتال، به FTX در بازپرداخت دارایی‌ها به طلبکاران، بدون ایجاد بی‌ثباتی در ارزش بازار این توکن، کمک خواهد کرد. به این ترتیب، معامله‌گران اکنون این سوال را مطرح می‌کنند که آیا SOL می‌تواند روند صعودی خود را حفظ کند و قیمت آن از ۲۰۰ دلار فراتر می‌رود یا خیر.


صرف نظر از اینکه پیشنهاد پنترا کپیتال پذیرفته می‌شود یا خیر، عوامل دیگری هم در رشد اخیر سولانا نقش داشته‌اند، مانند جنون پیرامون میم کوین‌ها در بلاکچین سولانا. اساسا، افزایش محبوبیت این توکن‌ها به طور مثبت بر تقاضا برای ارز دیجیتال SOL و استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) آن تاثیر گذاشته است.


در این میان، ممکن است کسی استدلال کند که حرکت صعودی سولانا ممکن است پس از هیاهوهای میم کوین‌ها و ایردراپ‌ها کاهش یابد، یا فروش بیشتر ذخایر صرافی FTX ممکن است روند صعودی قیمت سولانا را محدود کند. با این حال، در صورت ادامه افزایش تقاضا و حجم معاملات، هیچ یک از این انتقادات اهمیت زیادی نخواهند داشت. اساسا، تا زمانی که پروتکل‌های کاربردی جدیدی در شبکه سولانا معرفی می‌شوند، عملکرد SOL صرفا به چند توکن خاص وابسته نیست.


لازم به ذکر است که سپرده‌های قراردادهای هوشمند شبکه سولانا که با شاخص ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) ارزیابی می‌شود، در ۶ مارس به ۲۲٫۸ میلیون SOL رسید که بالاترین میزان در ۱۶ ماه گذشته است.


انتهای خبر

0
0