تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/02
08:58
#خوب_است_بدانیم_که سه شنبه 2 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 63- 2) ارزش معاملات خرد 4.2همت 3) خالص معاملات کده...

#خوب_است_بدانیم_که سه شنبه ۲ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۶۳-



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۲همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۲.۷۷٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: جنگی 💀



۶) وزیر امور خارجه آمریکا در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران اسرائیل و فلسطینیان شرکت می‌کند. مقامات ایران، فرانسه و برزیل، فلسطینی و وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز در این نشست حضور دارند. (خبر به نقل از سی.ان.ان)



۷) کامولیدی نوشت "بر اساس داده‌های Vortexa، ذخایر نفت شناور جهان به پایین‌ترین حد در ۴ سال اخیر یعنی ۶۳.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است. "



۸) کامولیدی نوشت "شاخص فله خشک بالتیک، پرطرفدارترین شاخص قیمت برای حمل کالاهای خشک مانند زغال سنگ و سنگ آهن، از ابتدای سپتامبر تقریبا دو برابر شده است. خشکسالی در سرتاسر جهان عامل اصلی برای افزایش شاخص بالتیک بوده است."



۹) کانتری گاردن، بزرگترین توسعه دهنده چین از نظر میزان فروش، آخرین ضرب الاجل خود را برای پرداخت سود اوراق قرضه دلاری از دست داد و در معرض ریسک نکول قرار داد.



۱۰) شورای رقابت همچنان در عرصه قیمت‌گذاری خودرو باقی می‌ماند اما به‌نوعی سیاست‌های خود را در بازگشت دوباره به بازار خودرو به‌روز کرده و یکی از اهداف اصلی‌اش، واقعی‌سازی قیمت خودرو خواهد بود.



۱۱) رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید "نرخ رشد توسط بانک مرکزی مثبت و در مرکز آمار منفی ارایه شده که این فاصله منطقی نیست بر این اساس باید روی روش‌ها به تفاهم رسید. در غیر این صورت این اختلافات مشروعیت داده‌ها را زیر سوال می‌برد."



۱۲) وزیر اقتصاد می گوید "موضوع عرضه محصولات ساختمانی توسط ستاد اقتصادی دولت تعیین تکلیف شد که قرار بر این است، همچنان عرضه این کالاها در بورس انجام شود."



۱۳) رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم با درخواست واشنگتن برای به تاخیر انداختن حمله زمینی به غزه تا زمان رسیدن نیروهای آمریکایی اضافی موافقت کرده است. (یا آمریکا نگران است که با حمله زمینی به غزه، واکنش ها شدیدتر از انتظار باشد و غافلگیر شود، یا اینها بهانه ای برای زمان دادن به دیپلماسی است)



۱۴) نفت ما در مطلبی اشاره دارد که شرکت های سازنده روانکار در داخل کشور، لوبکات خود را با دلار ۲۸۵۰۰ تومان دریافت می کنند.



۱۵) بوستیک عضو فدرال رزرو می گوید "تماس های تجاری می گویند کندی در راه است. قرار نیست ما شاهد رکود باشیم. اواخر سال ۲۰۲۴ احتمالا زمانی است که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش می دهد.نمی دانم که آیا نرخ خنثی تغییر کرده باشد، ممکن است بالاتر باشد."



۱۶) پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶، ظرفیت جهانی برق تجدیدپذیر به بیش از ۴۸۰۰ گیگاوات افزایش یابد، معادل مجموع ظرفیت کنونی انرژی جهانی سوخت‌های فسیلی و ترکیبی هسته‌ای. حدود ۹۵ درصد از افزایش ظرفیت جهانی انرژی تا سال ۲۰۲۶ را انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل می‌دهند و بیش از نیمی از آن به تنهایی خورشیدی است و حتی سهمی برای انرژی هسته⁩ ای وجود ندارد.



۱۷) در بیانیه مشترک نشست ساز و کار ۳+۳ در تهران، وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان با عنایت به اهمیت توسعه مناسبات دوستانه بین کشورها بر اساس منافع متقابل و حسن همجواری، در این راستا بر اهمیت حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید نمودند.



۱۸) تهران و ایروان برای پیوستن ارمنستان به کریدور شمال-جنوب توافق کردند.



۱۹) برحسب اطلاعات هجوم گسترده موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در سوریه، عراق صورت گرفته و ترک جلسه کنفرانس مطبوعاتی توسط بایدن به همین دلیل بوده است.



۲۰) پنتاگون می گوید "ما لزوما شاهد صدور آشکار دستور از جانب رهبری ایران به گروه های نایب برای حمله در منطقه نبوده ایم . ما دستور مستقیم ندیده ایم."



۲۱) نیروهای مقاومت عراق حملات پهپادی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در العمر و الشدادی را تایید کردند.



۲۲) سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید می‌گوید آمریکا در حال حاضر مخالف برقراری آتش‌بس در غزه است. (اتحادیه اروپا پیشنویسی برای آتش بس به اعضای شورای امنیت داده و احتمالا آمریکا به آن موضوع اشاره دارد.)

انتهای خبر

0
0