آکادمی هلاکوئی
1400/11/03
10:50
پریمیوم GBTC در بحبوحه فروش گسترده در بازار به کمترین میزان خود یعنی ۳۰ درصد رسید

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال در روزهای…

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته به ریزش ادامه می‌دهد، سهام Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) تخفیف خود نسبت به ارز دیجیتال موجود در صندوق را افزایش داده است.


GBTC Premium در کفهای جدید


طبق داده‌های اخیر Coinglass، پریمیوم منفی این تراست به پایین‌ترین حد خود (ATL) رسیده است زیرا بیت‌کوین در حدود ۳۵۰۰۰ دلار تقلا می‌کند. GBTC از فوریه سال گذشته در حال کاهش مداوم بوده است و پریمیوم اکنون ۳۰ درصد است.


Grayscale Bitcoin Trust یک ابزار سرمایه‌گذاری است که توسط Grayscale Investments، یکی از بزرگترین مدیران سرمایه‌گذاری برای موسساتی که در فضای ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، ارائه می‌شود.


صندوق GBTC به سرمایه گذاران نهادی اجازه می دهد تا از طریق یک وسیله سرمایه گذاری سنتی تنظیم شده بدون خرید، فروش یا ذخیره مستقیم دارایی، در معرض بیت کوین قرار گیرند.


gbtc jan2022 - پریمیوم GBTC در بحبوحه فروش گسترده در بازار به کمترین میزان خود یعنی 30 درصد رسید

هر سهم GBTC تقریبا ۰.۰۰۰۹۵ بیت کوین را نشان می دهد و قیمت بازار بیت کوین را دنبال می کند. این سهام دارای حداقل دوره نگهداری شش ماهه و حداقل آستانه سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰ دلاری است، که ورود سرمایه گذاران خرد را بسیار دشوار می کند.


با این حال، با کاهش اخیر تقاضای سازمانی برای ارز دیجیتال، پریمیوم سهام تراست با تخفیف شدید معامله شد.


پریمیوم تفاوت بین قیمت دارایی پایه، بیت کوین در این مورد، و ارزش سهام تراست را نشان می دهد.


آخرین کاهش تخفیف‌های پریمیوم را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد، از جمله راه‌اندازی چندین صندوق قابل معامله در بورس (ETF)، که جایگزینی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین به سرمایه‌گذاران نهادی از طریق یک وسیله تنظیم‌شده در بازار سهام ارائه می دهد.


ETF بیت کوین گری اسکیل به زودی تایید نمی شود


سال گذشته، Grayscale درخواست داد تا تراست بیت کوین خود را به یک ETF بیت کوین تبدیل کند، که توسط واحدهای واقعی دارایی های دیجیتال پشتیبانی می شود و تنها از طریق قراردادهای مشتقه به آن مرتبط نمی شود.


با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با استناد به چندین نگرانی نظارتی، هنوز هیچ نشانه ای از تایید ETF بیت کوین را نشان نداده است.


همین چند روز پیش، First Trust و Skybridge Bitcoin Trust به لیست طولانی درخواستهای بیت کوین ETF رد شده توسط SEC پیوستند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد .


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0