بورس۲۴
1400/07/18
22:56
امکان ایجاد شده برای تامین سرمایه نوین در سوپر اپ اسنپ

داوود رزاقی ، مدیر عامل تامین سرمایه نوین در نشست خبری امروز در خصوص معاملات صندوق های تامین سرمایه نوین در اسنپ گفت: با این اپلیکیشن، اولین امکان خرید و فروش واحد ها فراهم شده، که بدون مراجعه به شبکه بانکی و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام شود. با این امکان ، دسترسی سریع، آسان و بدون هزینه برای مردم عادی در سراسر کشور فراهم می شود...

امکان ایجاد شده برای تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ اسنپ

بورس۲۴ : امکان خرید و فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اپ «اسنپ» فراهم شد.


داوود رزاقی ، مدیر عامل تامین سرمایه نوین در نشست خبری امروز در خصوص معاملات صتدوق های تامین سرمایه نوین در اسنپ گفت:با این اپلیکیشن، اولین امکان خرید و فروش واحد ها فراهم شده، که بدون مراجعه به شبکه بانکی و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام شود. این امکان ، دسترسی سریع، آسان و بدون هزینه برای مردم عادی در سراسر کشور را فراهم می شود.


وی گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری ما: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، مختلط و سهامی هستند.هر فردی با توجه به دانش و میزان ریسک‌پذیری که دارد می‌تواند در هرکدام از این صندوق‌ها سرمایه گذاری کند.


به گفته وی، به طور مثال در شرایطی که فرد نیازمند است و یا ریسک‌پذیر نیست می‌تواند درآمد ثابت را انتخاب کند که در حال حاضر و طبق روند گذشته سودشان زیر بیست درصد نبوده است. به همین دلیل من توصیه میکنم که افراد عادی و یا کسانی که وقت کمتری دارند که در این زمینه بررسی و مطالعه داشته باشند می‌توانند به عنوان گزینه اول صندوق‌های درآمد ثابت را انتخاب کنند.


رزاقی گفت: بحث غیر مستقیم از دو منظر باید درنظر گرفت:۱. افراد مستقیم خرید نمیکنند و از طریق این صندوق ها وارد بازار سرمایه می‌شوند.


۲. غیر حضوری بودن آنها یعنی می توانند بدون مراجعه به بانک و خود کارگزاری و از طریق اپلیکیشن ها اقدام به صدور کنند.


در ادامه، مجید حسامی، مدیر ارشد اجرایی اسنپ گفت: سرمایه‌گذاری کار تخصصی است که برای موفقیت در آن نیاز به صرف زمان و دانش لازم است. بر اساس بررسی‌های مختلف در دنیا که نتیجه آن در بازار سرمایه ایران هم صادق است ، همیشه سرمایه گذاری غیرمستقیم نتیجه بهتری داشته است. این خدمات مدیریت ثروت از طریق اینترنت در اختیار عموم جامعه قرار خواهد گرفت.


وی گفت: مدیران سازمان بورس هم این نگاه را دارند وما در اسنپ به عنوان بزرگترین مجموعه با تعداد کاربران بالا و جوان، توانستیم طی یک سال پلتفرم مدیریت سرمایه را توسعه دهیم و نقش پر رنگی در توسعه سرمایه‌گذاری عیر مستقیم خواهیم داشت. از امروز همه کاربران می توانند از طریق اسنپ در این پلتفرم ها ثبت نام کرده و سرمایه گذاری خود را تکمیل کنند.


میثم فدایی واحد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: این مهم از دو جنبه برای سازمان اهمیت دارد، در اتفاقات سال ۹۹ به علت اینکه سهامداران صورت مستقیم وارد بازار شدند، دچار مشکلات متعددی شدند و در زمان ریزش بازار امکان خرید و فروش سرمایه سخت بود و باعث اعتراضات در بازار سرمایه شد‌


وی گفت: از طرفی افرادی که در صندوق ها حضور داشتند، هن در زمان اوج توانستند بازدهی بهتری کسب کنند و در زمان ریزش زیان کمتری متحمل شدند.


فدایی گفت: در سازمان بورس به این نتیجه رسیدیم که راهی حز سرمایه‌گذاری غیر مستقیم وجود ندارد و برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم ما نیازمند کانالهای فروش مستقل از بازار پول بودیم. در همین راستا مجموعه های متعددی اقدام به تولید اپلیکیشن های اختصاصی برای مدیریت دارایی کردند، اما امسال در سازمان بورس تصمیم گرفتیم که بحث دستورالعمل سرمایه‌گذاری برخط را تسهیل کردیم و اجازه صدور و ابطال صندوق های سرمایه گذاری برای اپلیکیشن های که در خارج از بازار سرمایه بودند هم فراهم شود.


وی گفت: در همین راستا مجموعه اسنپ به عنوان یکی از بزرگترین سوپر اپ های کشور ، برای توسعه صندوق های سرمایه گذاری در تمام نقاط کشور به این حوزه ورود پیدا کرده است.



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0