بورس پرس
1401/03/06
00:00
۸۶۶ میلیون دلار محصول معدن و صنایع معدنی صادر شد

صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی در ماه نخست سال جاری ۱۶ درصدی حدود ۲/ ۸۶۶ میلیون دلار از تولیدات روانه بازارهای صادراتی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، صادرات تولیدات معدن و صنایع معدنی در ماه نخست سال جاری ۱۶ درصد رشد داشت. طی این مدت ۲/ ۸۶۶ میلیون دلار از تولیدات معدن و صنایع معدنی روانه بازارهای صادراتی شد.


براساس این گزارش در حالیکه تناژ واردات در فروردین ۱۴۰۱ با کاهش ۱۶درصدی همراه بود، بیشترین ارزش صادرات به زنجیره فولاد اختصاص داشت به طوریکه صادرات این بخش از ۵۰۶ میلیون دلار عبور کرد. پس از آن، زنجیره مس با ارزش صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت.


در رتبه بعدی صادرات، زنجیره آلومینیوم با ارزش صادرات بیش از ۴۱ میلیون دلار قرار دارد.


واردات ۲۴۷ میلیون دلاری بخش معدن و صنایع معدنی


از سوی دیگر ارزش واردات بخش معدن و صنایع معدنی در یک ماه فروردین به ۲۴۷ میلیون دلار رسید. این رقم یک درصد بیشتر از واردات مدت مشابه سال گذشته است. در حالیکه تناژ واردات نیز با کاهش ۲ درصدی مواجه شد.


طی این مدت زنجیره فولاد با بیش از ۶۳ میلیون دلار بیشترین سهم از واردات را در اختیار گرفت. پس از آن زغال‌سنگ و کک با ۴۴ میلیون دلار، پودر آلومینا با ۳۸ میلیون دلار و انواع فرو با ۳۴ میلیون دلار در جایگاه بعدی واردات قرار گرفتند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0