آکادمی هلاکوئی
1399/12/16
11:01
پروپوزال EIP ۱۵۵۹ در ماه جولای در شبکه اتریوم اجرا می شود؛ این به روز رسانی چه تاثیری بر کارمزدهای شبکه خواهد داشت؟

آخرین به ‌روز رسانی شبکه اتریوم که موجب…

آخرین به ‌روز رسانی شبکه اتریوم که موجب کاهش کارمزدهای شبکه و تبدیل آن به یک دارایی ضد تورمی می شود، قرار است در ماه جولای (خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰) راه اندازی گردد. به‌روز رسانی EIP ۱۵۵۹ با هاردفورک لندن اجرا خواهد شد.


تیم بیکو (Tim Beiko)، سرپرست توسعه دهندگان اتریوم پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم نهایی پیرامون تاریخ دقیق به ‌روزرسانی بعد از برگزاری یک برنامه مجازی توسط توسعه دهندگان هسته اتریوم اعلام میشود. این برنامه روز گذشته بدون هیچ رای مخالفی درباره موضوع برگزار شد.


این پروپوزال که به تایید ویتالیک بوترین نیز رسیده است، ساختار کارمزدهای اتریوم را متحول خواهد کرد. در ساختار فعلی، کاربران میزان کارمزد مورد نظر را وارد کرده و ماینرها به ترتیب از بیشترین کارمزد به کمترین، تراکنش‌ها را تایید می‌کنند. ساختار جدید کارمزدها به‌گونه ‌ای طراحی شده است که کاربران خواهند توانست به ‌ازای هر بلاک حداقل مقدار کارمزد را پرداخت کنند.


علاوه بر این، کارمزد پایه شبکه در هر تراکنش سوزانده خواهد شد؛ این اقدام طبیعتا منجر می شود اتر ETH به یک توکن ضد تورمی تبدیل ‌شود.


اکثر اعضای جامعه اتریوم، مانند سرمایه‌گذاران، دلالان و کاربران عادی از طرح EIP ۱۵۵۹ استقبال کرده اند. بررسی انجام شده روی تراکنش های اتریوم در سال گذشته نشان داد که EIP ۱۵۵۹ طی ۳۶۵ روز بیش از ۱ میلیون ارز دیجیتال اتر (حدود ۱٪ از کل شبکه) را سوزانده است. محققان صندوق ETF گری اسکیل به این نتیجه رسیده ‌اند که مکانیسم ضد تورمی این ارز باعث ایجاد یک حلقه بازخورد قیمت مثبت برای آن شده و تاثیر مثبتی بر قیمت اتر خواهد گذاشت.


از سوی دیگر، کارمزد های بالای شبکه اتریوم کاربران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. مثال‌های زیادی از این کارمزدهای سرسام آور وجود دارد مانند کارمزد ۳۶۰۰۰ دلاری که تنها در یک تراکنش در یونی سوآپ پرداخت شد.


شاید ماینرهای اتریوم تنها گروهی باشند که از شنیدن این خبر خوشحال نمی شوند. آنها با جبهه گیری در مقابل این طرح برنامه های جایگزینی را پیشنهاد داده اند. برآورد می شود با راه اندازی این هاردفورک درآمد ماینرها تا ۵۰ درصد کاهش یابد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0