بورس نیوز
1402/11/28
15:41
بانجی جامپینگ به سبک "مبین"

"مبین" در دی‌ماه به کف درآمدی خود در سال جاری رسیده است. این شرکت با کاهش درآمدی ۳۸ درصدی نسبت به آذرماه سال جاری و ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.همچنین حماسه آفرینی‌های "مبین" معطوف به عملکرد فروش آن در مقایسه با آذرماه نشده و با نگاهی سطحی به صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به سال ۱۴۰۲، با کاهش ۶۴ درصدی سود خالص این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته مواجه خواهیم شد.

بورس نیوز:


شرکت مبین انرژی خلیج فارس با سرمایه ثبت شده ۲ هزار و ۲۳ میلیارد تومانی در این روز‌ها رونق خود را از دست داده و با سرعت در سراشیبی کاهش درآمدزایی قرار گرفته است.


بانجی جامپینگ به سبک

"مبین" با درآمد ۲ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومانی در دی‌ماه به کف درآمدی خود در سال جاری رسیده است. این شرکت با کاهش درآمدی ۳۸ درصدی نسبت به آذرماه سال جاری و ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.


بانجی جامپینگ به سبک

با توجه به روند عملکردی شرکت مبین انرژی خلیج فارس، تنها در نیمه دوم سال جاری تا به امروز؛ به کاهش پلکانی این شرکت پی خواهیم برد.


بانجی جامپینگ به سبک

همانطور که در نمودار فوق نیز مشاهده میفرمائید، میزان فروش "مبین" در دی‌ماه نسبت به آذرماه؛ با شیب تندتری روند کاهشی پیدا کرده است.


حماسه آفرینی‌های "مبین" معطوف به عملکرد فروش آن در مقایسه با آذرماه نشده و با نگاهی سطحی به صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به سال ۱۴۰۲، با کاهش ۶۴ درصدی سود خالص شرکت مبین انرژی خلیح فارس در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته مواجه خواهیم شد.


بانجی جامپینگ به سبک

نکته حائز اهمیت در بند‌های ابتدایی صورت مالی میاندوره‌ای این شرکت، از رشد بیش از ۲۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی و افزایش ۵۰ درصدی بهاى تمام شده درآمد‌های عملیاتی آن حکایت می‌کند. افزایش هزینه‌های فروش، ادارى و عمومى "مبین" نیز در این دوره ۵۰ درصد افزایش داشته و در نهایت منجر به کاهش ۶۳ درصدی سود عملیاتى آن شده است.


ماحصل این افزایش هزینه‌ها باعث کاهش ۶۳ درصدی سود خالص هر سهم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ارزش یک هزار و ۳۹۳ ریال شده است.


شایان ذکر است در انتهای صورت سود و زیان ۹ ماهه "مبین" علت کاهش سود خالص نسبت به دوره مشابه موراد زیر عنوان شده است: عدم ابلاغ نرخ نامه فروش سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و نیز افزایش بهای تمام شده بابت نرخ گاز سوخت شرکت از مبلغ ۲۰،۰۰۰ ریال به ۳۵.۷۸۹ (میانگین نه ماهه)، افزایش رشد تورم سالیانه و هزینه‌های حقوق و دستمزد به میزان نرخ مصوب دولت بوده است؛ که پس ازابلاغ نرخ نامه فروش برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سود خالص شرکت تعدیل می‌گردد و همچنین سود پایه هر سهم بر اساس سرمایه قدیم محاسبه شده است.


پایان مطلب


برچسب ها : مبین مبین انرژی خلیج فارس

انتهای خبر

0
0