رمزارز نیوز
1402/10/23
11:30
۴۰۰ هزار سهم شرکت سرمایه‌گذار در بیت کوین به فروش می‌رسد!

سهام شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که به خاطر سرمایه‌گذاری جسورانه در بیت‌کوین شناخته می‌شود، علی‌رغم… مطالعه مطلب ...

سهام شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که به خاطر سرمایه‌گذاری جسورانه در بیت‌کوین شناخته می‌شود، علی‌رغم افزایش ۱۰ درصدی این ارز دیجیتال، در ماه ژانویه بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت. تایید صندوق‌های ETF بیت کوین که راهی مستقیم برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال به حساب می‌آیند، یکی از مهم‌ترین دلایل این کاهش بوده است. ارائه این صندوق‌ها، جذابیت سرمایه‌گذاری واسطه‌ای روی بیت کوین با استفاده از سهام این شرکت را کاهش داده است.


علاوه بر این، شرکت مایکرواستراتژی در موقعیت غیرمتعارفی قرار گرفته و ارزش دارایی‌های بیت‌کوین آن (۸.۷ میلیارد دلار) از کل ارزش بازار این شرکت (حدود ۷.۷ میلیارد دلار) فراتر رفته است. این موضوع نشان‌دهنده اتکای بیش از حد این شرکت به ذخایر بیت کوین است و موجب می‌شود ارزش سهام آن، در پی نوسانات قیمت این دارایی دیجیتال تغییر کند.


علاوه بر این، مایکل سیلر (Michael Saylor)، بنیانگذار مایکرواستراتژی، یک تغییر استراتژی داشته و پیش از تایید صندوق‌های ETF بیت کوین، مقدار قابل توجهی از سهام شرکتش را به فروش رسانده است. سیلر از تاریخ ۲ تا ۱۰ ژانویه بین ۳۸۸۲ تا ۵۰۰۰ سهم این شرکت را فروخته است. این اولین بار طی ۱۲ سال اخیر است که وی اقدام به واگذاری سهام شرکت می‌کند.


طبق گزارش بلومبرگ، این فروش بخشی از یک برنامه از پیش اعلام شده است. سیلر قصد دارد طی این برنامه، از تاریخ ۲ ژانویه تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴، حداکثر ۴۰۰ هزار سهم مایکرواستراتژی را به فروش برساند.


به دلیل افزایش نوسانات پس از تایید صندوق‌های ETF بیت کوین، سیلر از جامعه بیت کوین خواست که در برابر فروش دارایی‌های خود مقاومت کنند. در مواجهه با این موضوع، سهام مایکرواستراتژی از ابتدای سال با افت قابل توجه ۲۳ درصدی مواجه شده است که ناشی از این نگرانی است که معرفی ETF ممکن است جذابیت سهام این شرکت را کاهش دهد.


انتهای خبر

0
0