ایبنا
1401/06/23
16:15
کاهش قیمت انواع سکه در بازار؛ حباب سکه کم شد

امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبنا با اشاره به تغییرات قابل توجه قیمت جهانی طلا اظهار داشت: از روز گذشته تا به امروز هر اونس طلا با حدود ۳۰ دلار نوسان کاهشی و افزایشی همراه بوده است و در نهایت با حدود ۲۵ دلار کاهش، امروز به ۱۷۰۲ دلار رسید.



وی با اشاره به نوسانات کاهشی قیمت ارز در بازار افزود: بنابراین با توجه به دو عامل جهانی و داخلی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با افت نسبی همراه شد.



به گفته کشتی آرای در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.




وی افزود: نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، به رقم ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.




همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۳۲۱ هزار تومان رسید.



بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۴۶۸ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۵۴۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۱۴ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۷۶۱ هزار تومان رسید.



وی در پایان گفت: حباب سکه در پنجمین روز هفته، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

انتهای خبر

0
0