آکادمی هلاکوئی
1400/06/28
01:20
رسیدن کاردانو به مقیاس پذیری “نهایی” با راه حل Hydra L۲!

یک هفته پس از فعال سازی هارد فورک…

یک هفته پس از فعال سازی هارد فورک آلونزو (Alonzo’s hard fork) در شبکه اصلی، Input Output Global ، استودیوی توسعه ای حمایت کننده کاردانو (ADA)، توضیح مفصلی درباره چگونگی ارتقاء پلتفرم جدید با هیدرا (Hydra) را منتشر می کند.


پیشرفت EUTXO با کانالهای ایزومورفیک پرداخت: هیدرا چیست؟


طبق یک پست وبلاگ که توسط سباستین ناگل(Sebastian Nagel)، سرپرست مهندسی نرم افزار IOG منتشر شد، توان کاردانو (ADA) با Hydra به وسیله یک راه حل جدید مقیاس بندی خارج از زنجیره بر اساس کانال های پرداخت( state channels)، افزایش می یابد.


کاردانو 5 - رسیدن کاردانو به مقیاس پذیری

مفهوم کانال های پرداخت در سال ۲۰۱۷ توسط اولین شبکه مقیاس پذیری اتریوم (ETH) با نام رایدن (Raiden) مطرح شد. Hydra کاردانو، محاسبات را خارج از زنجیره حرکت می دهد تا فشار معاملاتی روی شبکه اصلی را کاهش دهد. بنابراین، کاردانو (ADA) فقط به عنوان یک لایه تسویه عمل می کند.


Hydra نیازی به اجماع جهانی ندارد، بنابراین می تواند سرعت و عملکرد برنامه های غیر متمرکز را افزایش دهد. زیرساخت های کانال های ایزومورفیک پرداخت هیدرا، شامل هیدرا هدز (Hydra Heads) موازی است.


هنگامی که فعال می شود، دارایی های بومی کاردانو ، NFT ها و اسکریپت های پلوتوس(Plutus) می توانند به طور موازی در چندین “Head” به طور همزمان اجرا شوند. چنین طرحی امکان پیشرفت مقیاس پذیری نهایی برای کاردانو (ADA) و توسعه دهندگان را فراهم میکند.


انعطاف پذیری، مقیاس پذیری را به ارمغان می آورد


در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰)، توسعه دهندگان Input Output Global ، “اثبات مفهوم(proof-of-concept)” را برای گره های Hydra به کار گرفته اند. پیش نمایش توسعه دهندگان در اجلاس آینده کاردانو در ۲۵ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ (۴-۳ مهر)نشان داده می شود.


همانطور که قبلا توسط U.Today گزارش شده بود ، Haskell dev Matthias Benkort از Cardano ،مزایای بیشماری را که Hydra نسبت به Arbitrum اتریوم دارد، نشان داد.


مخترع کاردانو ، مدیرعامل IOG ، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، راه حل های L۲ را از جمله ابزارهای بالقوه برای جلوگیری از ازدحام کاردانو در میان انتقاداتی که پس از انتشار قراردادهای هوشمند آزمایشی در ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۲ شهریور) منتشر شد، نام برد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0