رمزارز نیوز
1402/03/20
22:00
۳ چالش اساسی پیش روی اتریوم از زبان خالق آن!

با توجه به رشد روزافزون شبکه اتریوم، ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیان‌گذار آن، ۳ چالش کلیدی را شناسایی کرده… مطالعه مطلب ...

با توجه به رشد روزافزون شبکه اتریوم، ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیان‌گذار آن، ۳ چالش کلیدی را شناسایی کرده است که باید روی آنها کار کرد.


به گزارش رمزارز نیوز و به گفته بوترین، یکی از مهم‌ترین چالش‌های اتریوم، مقیاس‌پذیری آن است. با افزایش محبوبیت این شبکه، تقاضا برای تراکنش‌های آن هم بیشتر شده و این موضوع، باعث افزایش ازدحام و کارمزدهای بالای آن می‌شود. برای حل این مشکل، بوترین به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم، به ویژه رول‌آپ‌ها (rollups) اشاره می‌کند.


دومین چالشی که بوترین به آن اشاره کرده، امنیت کیف پول، به ویژه کیف پول‌های قرارداد هوشمند است. با استفاده از کیف پول‌های قرارداد هوشمند، کاربران می‌توانند اعتماد بیشتری به امنیت دارایی‌های خود داشته باشند. بوترین معتقد است که بدون تامین امنیت این کیف پول‌ها، اتریوم شکست می‌خورد.


علاوه بر این، بنیان‌گذار اتریوم بر اهمیت حفظ حریم خصوصی به عنوان سومین چالش تاکید کرد. بوترین نیاز به ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در شبکه اتریوم را تایید می‌کند، به‌ویژه تمرکز بر انتقال وجوه و توسعه ابزارهای مرتبط مانند بازیابی اجتماعی، هویت و سیستم‌های اعتباری. برای فعال کردن ویژگی‌های حریم خصوصی برای کاربران اتریوم، بوترین پیاده‌سازی روش‌های آدرس پنهان را پیشنهاد کرده است.


به گفته بوترین، بهبود مقیاس‌پذیری، امنیت و حفظ حریم خصوصی در شبکه اتریوم به چیزی بیشتر از ارتقای پروتکل نیاز دارد. او همچنین تاکید کرد که اجرای موفقیت‌آمیز این تغییرات، نیازمند هماهنگی میان ذینفعان مختلف در جامعه اتریوم، از جمله توسعه‌دهندگان، کاربران و سازندگان برنامه است. بوترین می‌گوید که با درک اهمیت هماهنگی، تسهیل تغییرات در طراحی اپلیکیشن، و اولویت دادن به آموزش و پذیرش کاربر، جامعه اتریوم می‌تواند این چالش‌ها را پشت سر بگذارد.


انتهای خبر

0
0