بورس۲۴
1403/02/03
10:31
چرایی افزایش سود "سخزر" در سال ۱۴۰۲

به گزارش کدال نگر بورس ۲۴، شرکت سیمان خزر در خصوص علت سودآوری و افزایش ۴۷ درصدی سود عملیاتی و ۳۵ درصدی سود خالص دوره یکساله منتهی به ۱۴۰۲.۱۲.۲۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیح داد.

به گزارش کدال نگر بورس۲۴ ، شرکت سیمان خزر در خصوص علت سودآوری و افزایش ۴۷ درصدی سود عملیاتی و ۳۵ درصدی سود خالص دوره یکساله منتهی به ۱۴۰۲.۱۲.۲۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل اظهار داشت: افزایش مذکور عمدتا مربوط به افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات به مبلغ ۲,۶۸۴,۱۷۱ میلیون ریال معادل ۴۰ درصد می باشد که ناشی از افزایش ۴۲ درصدی متوسط نرخ فروش محصولات در بورس کالا می باشد.


همچنین بهای تمام شده کالای فروش رفته نسبت به دوره قبل مبلغ ۱,۷۶۶,۳۴۹ میلیون ریال معادل ۳۸ درصد افزایش یافته که عمدتا ناشی از افزایش سالانه هزینه ها از قبیل : نرخ و هزینه حمل مواد، نرخ دستمزد سالانه و حامل های انرژی و سایر هزینه های سربار می باشد.


علاوه بر این افزایش ۱۵ درصدی هزینه های اداری، عمومی و فروش به مبلغ ۴۸,۴۷۷ میلیون ریال عمدتا به دلیل افزایش نرخ دستمزد سالانه بوده است.


افزایش ۷۸۱ درصدی هزینه های مالی نیز به دلیل استفاده از تسهیلات با بهره مناسب و نیز افزایش ۲۹ درصدی درآمدهای غیر عملیاتی نیز ناشی از درآمدهای سرمایه گذاری، سود سپرده های بانکی و فروش ضایعات بوده است.


با توجه به موارد ذکر شده سود خالص سال مالی مورد اشاره نسبت به سال قبل به میزان ۶۲۲,۱۸۱ میلیون ریال افزایش (یکساله ۱۴۰۱ مبلغ ۱,۷۸۸,۳۱۹ میلیون ریال و یکساله ۱۴۰۲ مبلغ ۲,۴۱۰,۵۰۰ میلیون ریال ) داشته است.


سخزرسخزر
انتهای خبر

0
0