بورس نیوز
امروز
16:09
مهدی کوهی در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳: راهی به جز تولید فولاد سبز نداریم

با توجه به اهمیت تولید فولاد سبز اقداماتی در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شده که یکی از آن‌ها پروژه احداث تصفیه خانه پسآب شهر‌های اطراف و اماکن صنعتی کارخانه است که دو وجه تصفیه پساب صنعتی و بهداشتی را توامان دارد.

به گزارش بورس‌نیوز ، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پنل تخصصی فناوری‌های موجود و نوآورانه بازیافت پسماند در تولید فولاد سبز که امروز برگزار شد گفت: با توجه به اهمیت تولید فولاد سبز اقداماتی در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شده که یکی از آن‌ها پروژه احداث تصفیه خانه پسآب شهر‌های اطراف و اماکن صنعتی کارخانه است که دو وجه تصفیه پساب صنعتی و بهداشتی را توامان دارد.



وی افزود: این پروژه که با مشارکت شرکت مپنا که در این زمینه توانمند و دارای تجارب ارزشمند است با استفاده از بهترین تکنولوژی روزدنیا در حال انجام است، بیش از ۸۸ درصد پیشرفت دارد و امسال در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.



مدیرعامل ذوب آهن گفت: احداث این تصفیه خانه با ظرفیت ۸۵۰ مترمکعب در ساعت برای بازیافت پساب برای تولید آب صنعتی و آب نرم با ریکاوری ۹۰ درصد صورت می‌گیرد. میزان آب خروجی با ریکاوری ۹۰ درصد حدود ۵۸۰ تا ۷۶۰ مترمکعب در ساعت خواهد بود و نیمی از این خروجی آب نرم و نیمی دیگر آب صنعتی می‌باشد.



کوهی یکی از مزیت‌های پروژه بازیافت پساب را تضمین تثبیت تولید فولاد با توجه به محدودیت‌های منابع آبی خصوصا در فصول گرم سال ذکر کرد و اظهار داشت: انجام این پروژه امکان تامین آب جهت تولید تا سطح ۳ میلیون تن فولاد خام را فراهم می‌سازد.



مدیرعامل ذوب آهن اصفهان سایر مزایای این پروژه را بدین شرح بیان کرد: کاهش برداشت آب از رودخانه، منافع اقتصادی ناشی از تصفیه پسآب، حفظ محیط زیست، سامان دهی پسماند شهر‌های اطراف و امکان انجام پروژه‌های توسعه.



مهدی کوهی در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳: راهی به جز تولید فولاد سبز نداریم

کوهی افزود: هم اکنون با استفاده از گواهینامه CE صادرات محصولات فولادی به اروپا انجام می‌شود، اما در سال ۲۰۲۵ برای این صادرات باید تولید فولاد سبز داشته باشیم که این امر نشان می‌دهد راهی به جز تولید فولاد سبز نداریم.



سمپوزیوم فولاد ۴۰۳ با حضور جمعی از متخصصان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه، دست اندرکاران و مسئولین صنعت فولاد کشور از جمله مدیرعامل و جمعی از دیگر مسئولین و کارشناسان ذوب آهن اصفهان امروز در مرکز همایش‌های بین المللی کیش آغاز به کار نمود و تا سوم آبان ماه فعالیت می‌کند.



برچسب ها : فولاد پروژه تامین آب ذوب آهن اصفهان

انتهای خبر

0
0