بورس پرس
1401/04/18
00:00
برنامه افزایش سرمایه ۶۳۳، ۲۹۴ و ۵۰ درصدی سه شرکت بورسی و فرابورسی

سه شرکت بورسی و فرابورسی از برنامه افزایش سرمایه ۲۹۴، ۵۰ و ۶۳۳ درصدی از سه محل سود انباشته ،سایر اندوخته ها و آورده نقدی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سه شرکت آلومینیوم ایران، انتقال داده های آسیاتک و معادن مس تکنار به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۲۹۴، ۵۰ و ۶۳۳ درصدی از سه محل سود انباشته ،سایر اندوخته ها و آورده نقدی خبر دادند.


براین اساس، "فایرا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۹۶۲.۹ میلیارد به ۳.۷ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی، تامین مخارج سرمایه در گردش و جبران مخارج سرمایه‌گذاری شود.


همچنین "اسیاتک" درصدد است سرمایه فعلی را از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته به منظور لزوم مخارج سرمایه ای در پروژه های دیتاسنتر و فیبر نوری، سایر موارد، عدم خروج نقدینگی و استفاده از معافیت مالیاتی صرف خواهد شد.


در این میان، "تکنار" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۶ به ۴۴ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت جاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا صرف خرید ماشین آلات و تیکنر و طرح اکتشاف شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0