رمزارز نیوز
1403/01/11
14:15
تحلیل تکنیکال دوج کوین؛ احتمال توقف روند صعودی وجود دارد!

پس از افزایش ۳۴.۷۶ درصدی قیمت دوج‌کوین (DOGE) طی هفت روز، به نظر می‌رسد روند رشد این ارز دیجیتال در حال اتمام است. نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV)، این موضوع را تایید می‌کند.


بر اساس تحلیل ای‌ام‌بی‌سی‌کریپتو (AMBCrypto)، نسبت MVRV نود روزه دوج‌کوین ۳۴.۵۰ درصد است. این رقم نشان می‌دهد که میزان سودهای تحقق نیافته در سه ماه گذشته نسبتا چشمگیر بوده است.


از نظر تاریخی، منفی بودن نسبت MVRV یک علامت صعودی است و فعالان بازار از این فرصت برای جمع‌آوری کوین‌های بیشتر استفاده می‌کنند. در طرف مقابل، مقدار مثبت دو رقمی MVRV معمولا نشانه‌ای نزولی برای آینده قیمت تلقی می‌شود.


لذا به نظر می‌رسد دارندگان دوج‌کوین نیز به زودی شروع به تثبیت سود خود نمایند که این امر به نوبه خود منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

dogecoin-why-you-shouldnt-bet-on-doges-30-surge

معیار دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد حرکت صعودی برای مدتی متوقف خواهد شد. بر اساس ارزیابی داده‌های احساسات بازار، شاخص سن مصرفی (Age Consumed) نیز سیگنال MVRV را تایید می‌کند.


در ۲۷ مارس، شاخص سن مصرفی دوج‌کوین افزایش یافت. افزایش شاخص به این معنی است که آدرس‌های غیرفعال، در حال جابه‌جایی توکن‌های خود هستند.


در بیشتر موارد، این جابه‌جایی‌ها به مقصد صرافی‌ها صورت می‌گیرد. اگر جریان ورودی صرافی‌ها افزایش یابد، قیمت ارز دیجیتال با خطر کاهش روبه‌رو می‌شود و این مورد در مورد DOGE نیز صدق می‌کند.


فراتر از سیگنال‌های آن‌چین، چشم‌انداز تکنیکال توکن DOGE نیز مورد بررسی قرار گرفته است. میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) در تاریخ ۲۱ مارس یک تقاطع طلایی تشکیل داده‌اند.


همان‌طور که در چارت مشخص است، میانگین متحرک نمایی ۹ روزه (آبی) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (زرد) عبور کرده است.


این تقاطع یکی از دلایل افزایش قیمت بوده است. با این حال، قیمت DOGE در آستانه سقوط به زیر EMA قرار دارد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت این توکن تا حمایت ۰.۱۶ دلار کاهش خواهد یافت.


با این حال، گاوها ممکن است سعی کنند بر مقاومت پیش رو در ۰.۱۸ دلار غلبه نمایند اما احتمال شکست خوردن آنها زیاد است.

dogecoin-why-you-shouldnt-bet-on-doges-30-surge

علاوه بر این، در نمودار ۴ ساعته، جریان پول چایکین (CMF) به منطقه خنثی سقوط کرده است. اگر CMF به نوسان در اطراف همان منطقه ادامه دهد، فشار خرید پایدار قبلی ممکن است از بین برود. از این رو، به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی، صعود قیمت دوج کوین برای مدتی متوقف شود.


انتهای خبر

0
0