کارگزاری آبان
1401/02/18
16:01
📢اقدام دولت برای تامین پایدار انرژی با تکمیل تعمیرات نیروگاه‌های برقابی فارس - با تکمیل تعمیرات نیروگاهی واحدهای برقابی پس از 8 سال، برای اولین بار...

📢اقدام دولت برای تامین پایدار انرژی با تکمیل تعمیرات نیروگاه‌های برقابی


فارس - با تکمیل تعمیرات نیروگاهی واحدهای برقابی پس از ۸ سال، برای اولین بار امکان استفاده حداکثری از ظرفیت ۱۲۴۵۱ مگاواتی تولید برق توسط این نیروگاه‌ها در کشور مهیا شد.


تکمیل تعمیرات نیروگاهی در راستای استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت تولید برق موجود در کشور یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت به منظور تامین پایدار انرژی در فصل تابستان به حساب می‌آید.


در این راستا نیروگاه‌های حرارتی صنعت برق که طبق برنامه زمان‌بندی دقیق به منظور تعمیرات توقف پیدا کرده بودند، یکی یکی وارد مدار شده و نسبت به از سرگیری تولید برق اقدام می‌کنند.


واحد ۴ نیروگاه طوس، واحد شماره ۲۰ نیروگاه ری، واحد شماره ۳ نیروگاه شهید مفتح، واحد شماره ۳ نیروگاه نکا، واحد ۳ و ۴ نیروگاه طرشت، واحد ۲ نیروگاه تبریز، واحد بخار نیروگاه شهید مفتح و واحد ۴ نیروگاه شهید رجایی قزوین تنها بخشی از نیروگاه‌هایی هستند که از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بر اساس اخبار شرکت مادر تخصصی برق حرارتی به مدار تولید برق آمده‌اند.


تجربه تلخ خارج شدن واحدهای نیروگاهی در اوج بار به دلیل تعمیرات نیروگاهی، مسئله‌ای است که صنعت برق در شرایط کنونی توجه ویژه‌ای به آن داشته و همه تلاش خود را به کار بسته است تا هیچ واحد خارج از مداری در تابستان ۱۴۰۱ وجود نداشته باشد و صنعت برق همه ابزارهای خود را به‌منظور استفاده در اوج بار سال آتی در اختیار داشته باشد.




انتهای خبر

0
0