بورس پرس
1400/11/16
09:58
مخالفت جلیلی با مذاکرات و ارسال نامه به رهبر انقلاب تکذیب شد/خبر واقعی در راه!

یکی از اعضای دفتر سعید جلیلی ارسال نامه ۲۰۰ صفحه‌‌ای وی به رهبر انقلاب و اعلام مخالفت با مسیر فعلی مذاکرات را خیالی دانست و مدعی شد خبر واقعی در راه است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عباس رنجبر چند روز بعد از انتشار خبر رسانه ها مبنی بر ارسال نامه ۲۰۰ صفحه‌‌ای سعید جلیلی به رهبر انقلاب در توییتر اعلام کرد: طی چند روز گذشته، اخبار مرتبط با سعیدجلیلی و مذاکرات وین جزو برجسته‌ترین محورهای خبری کشور بود. خبرسازی‌های سازمان‌یافته اما ناشیانه‌ای که از "نامه ۲۰۰ صفحه‌ای" شروع شد و همینطور تا بیان جزئیات نامه خیالی ادامه دارد! ضمن عرض خسته نباشید به اعزه، "خبر واقعی" در راه است ...


وی همچنین نامه منتسب به جلیلی را خیالی خوانده و با تعبیر خبرسازی‌های سازمان‌یافته تلویحا تکذیب و اعلام کرده گزارش ۱۳۶ صفحه‌ای کارگروه سیاست خارجی دولت سایه در مرداد ۱۴۰۰ و برای ثبت در تاریخ سیاسی تهیه شده است. این گزارش به ارزیابی آخرین گزارش ظریف به مجلس درباره برجام پرداخته و به شکلی مستند، ادعاهای خلاف واقع وی را رد کرده است.


براساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود سعید جلیلی بعد از ناکامی در اقناع حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و علی باقری‌کنی معاون سیاسی، نامه ایی به رهبری داده و نسخه کارا برای حل تحریم و برنامه هسته‌ای ایران را تجویز کرده و صراحتا با مسیر فعلی مذاکرات مخالفت کرده و حتی خواهان خروج ایران از برجام شده است .


طبق نسخه تجویزی وی، طرف‌های برجام در گام بعدی برای پیگیری ساز و کار ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای به مشکل حقوقی خواهند خورد و نیازمند مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل خواهند شد اما روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش اروپایی‌ها و آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.


مرحله بعدی پیشنهاد جلیلی، افزایش غنی‌سازی و ارتقا به سطوح بالاتر تا حتی ۹۰ درصد است. پس از آن ایران باید وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را بگیرد. ایران با این سناریو به خواسته‌ها خواهد رسید و مشکلی در طی مسیر نیز نخواهد داشت.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0