بااقتصاد
1400/03/31
13:17
بررسی صورت مالی «وپویا» در ۳ ماهه نخست سال مالی جدید

شرکت سرمایه‌گذاری پویا در سه ماهه نخست سال مالی خود با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته سود خالص ۱۶۷ میلیارد تومانی شناسایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت سرمایه‌گذاری پویا با نماد معاملاتی وپویا در تاریخ ۴ تیرماه سال ۱۳۸۲ به صورت سهامی خاص تاسیس و در تاریخ ۱۳ شهریور سال ۱۳۹۴ به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری نزد سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.


شرکت در ۴ تیرماه ۱۳۹۹ در بازار فرابورس عرضه گردید و در حال حاضر، جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت گروه سرمایه‌گذاری تدبیر و واحد تجاری نهایی گروه توسعه اقتصادی تدبیر است.


موضوع اصلی فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری در سهام، سهمالشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوقها یا سایر اوراق‌بهادار دارای حق رای شرکتها، موسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته‌ی خود، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌پذیر را در اختیار نگرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحضه نیابد است.



عملکرد شرکت در ۳ ماهه اول سال مالی


وپویا با سرمایه ثبت شده ۴۰۰ میلیارد تومانی که سال مالی منتهی به پایان بهمن‌ماه دارد، در ۳ ماهه نخست سال مالی جدید مجموعا ۱۶۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشت که رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی قبلی داشته است.


از مبلغ ذکر شده ۱۴۴ میلیارد تومان مربوط به بخش فروش سرمایه‌گذاری‌ها و ۲۴ میلیارد تومان از درآمد سود سهام حاصل شده است.


شرکت در این دوره با رشد ۱۱ درصدی نسبت به ۳ ماهه اول سال مالی قبل سودخالص ۱۶۷ میلیارد تومانی شناسایی کرده است.


همچنین در این دوره سود شناسایی شده به ازای هر سهم ۴۱۸ ریال بوده است.






خلاصه سرمایه‌گذاری‌های شرکت در صنایع مختلف


بیشترین وزن سرمایه‌گذاری شرکت به ترتیب مربوط به واسطه‌گری‌های مالی و پولی با ۲۹.۶۳ درصد، استخراج کانه‌های فلزی با ۱۱.۶۱ درصد، فلزات اساسی با ۹.۵۹ درصد، مواد و محصولات دارویی با ۷.۱۱ درصد و فرآوردهای نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۷.۰۳ درصد می‌باشد.



وضعیت پرتفوی بورسی شرکت


بر اساس صورت وضعیت پرتفوی ۳ ماهه منتهی به اردیبهشت سال جاری بهای تمام شده پرتفوی شرکت حدود ۲۹۵ میلیارد تومان بوده، که از این مبلغ ۱۹۱ میلیارد تومان آن مربوط به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بورسی و ۱۰۴ میلیارد تومان آن مربوط به سرمایه‌گذاری شرکت‌های غیر بورسی بوده است.








انتهای خبر

0
0