کوینیت
1399/11/21
22:40
اپل، سرمایه‌گذار بعدی بازار بیت کوین

با ورود شرکت تسلا به بازار رمزارزها، حال تحلیلگران در رابطه با تغییر رویکرد اپل و تمایل این شرکت برای کسب سود به واسطه‌ی حضور در صنعت رمزارزها گمانه‌زنی می‌کنند

نکات برگزیده مطلب پس از حضور جسورانه‌ی شرکت خدمات پرداخت اسکوئر(Square) در بازار رمزارزها و ثبت درآمدزایی ۱/۶ میلیارد دلاری آن به واسطه‌ی پذیرش بیت کوین، تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران سازمانی به حضور در بازار رمزارزها و خرید رمزارز تمایل نشان دادند. مدتی بعد نیز شرکت مایکرواستراتژی(microstrategy) از خرید حجم بالایی بیت کوین خبر داد. چند روز قبل نیز شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) با مدیریت آقای ایلان ماسک از سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری در بازار بیت کوین و تصمیم برای پذیرش این رمزارز به عنوان یکی از روش‌های پرداخت برای خرید محصولات و خدمات این شرکت خبر داد. بر همین اساس، تحلیلگران و کارشناسان حوزه‌ی رمزارز و خدمات پرداخت در حال گمانه‌زنی هستند که آیا شرکت اپل با توجه به پایگاه کاربری عظیم خود قصد حضور در صنعت رمزارزها و استفاده از این پتانسیل بالقوه دارد.

اپل وارد می‌شود؟

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، چند روز قبل شرکت تسلا اعلام کرد که حجم قابل توجهی رمزارز بیت کوین خریداری کرده است و در نظر دارد تا این رمزارز را طبق قوانین موجود به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد. اکنون برخی تحلیلگران صنعت رمزارز و حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال در حال این گمانه‌زنی هستند که شرکت بزرگ اپل بازیکن سازمانی بعدی خواهد بود که به دنیای رمزارزها وارد می‌شود.


طبق گزارشی که توسط پائول استیوز(Paul Steves) تحلیلگر بانک رویال کانادا منتشر کرده است ورود این شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری به دنیای رمزارزها می‌تواند باعث افزایش ۴۰ میلیارد دلاری سودآوری سالانه‌ی این شرکت و همچنین ایجاد موجی جدید در صنعت رمزارزها گردد.


اپل Apple سرمایه‌گذاری سازمانی در بازار بیت کوین BTC Bitcoin

لوگوی شرکت اپل وی این پیش‌بینی را براساس سابقه‌ی درآمدزایی بیت کوین برای شرکت خدمات پرداخت اسکوئر(Square) انجام داده است. شرکت اسکوئر مدتی پس از پذیرش بیت کوین و خرید حجم قابل توجهی از این رمزارز گزارش داده که برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱/۶ میلیارد دلار درآمدزایی به واسطه‌ی حضور در صنعت رمزارزها داشته است. این درحالیست که شرکت اسکوئر تنها چیزی حدود ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، درحالی که طبق گزارشات منتشر شده توسط مدیرعامل این شرکت آقای تیم کوک(Tim Cook) شرکت اپل در ماه ژانویه بالغ بر ۱/۶۵ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.


پذیرش بیت کوین توسط یک پیشرو در حوزه‌ی فناوری

پائول استیوز در بخش‌هایی از گزارش خود با اشاره به اینکه پذیرش بیت کوین توسط شرکت اپل می‌تواند باعث شود که ایالات متحده به عنوان پیشرو در حوزه‌ی رمزارز تبدیل شود، توضیح داد که «اگر شرکت اپل تصمیم بگیرد که وارد کسب و کار مبادله‌ی رمزارز شود، به نظر ما این شرکت سریعا می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار را بدست گرفته و صنعت را دگرگون کند. این شرکت می‌تواند تنها با چند کلیک یک فرصت چند میلیارد دلاری را به وجود آورد».


در ماه نوامبر، دن ویسکوف(Dan Weiskopf) مدیر بخش دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری توروسو( Toroso )‌اعلام کرد که «سرمایه‌گذاری ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلاری شرکت اپل در بازار بیت کوین می‌تواند در بلند مدت سودآوری بسیار بیشتری نسبت به رویکرد فعلی این شرکت(بازخرید تهاجمی سهام) به همراه داشته باشد». وی همچنین اضافه کرد که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز می‌تواند برای این شرکت حکم یک محافظ در برابر تورم و کاهش ارزش دارایی‌های در حال گردش را ایفا کند.


شرکت اپل در حال حاضر بالغ بر ۲/۲ تریلیون دلار ارزش دارد، با این حال سرمایه‌ی نقد در حال گردش این شرکت که قابلیت سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین را دارد تنها چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار(که از نظر فرضی برای خرید یک چهارم تمام بیت کوین‌های موجود در چرخه‌ی بازار کافی است) تخمین زده می‌شود.


نظر شما در رابطه با شایعات و گمانه‌زنی‌های موجود در رابطه با احتمال حضور اپل در بازار رمزارز چیست؟ خرید بیت کوین توسط یکی از بزرگ‌ترین برند‌های جهان چه تاثیری بر قیمت و ارزش بیت کوین خواهد داشت؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0