اخبار اکس نوین
1400/05/10
09:12
برای اولین بار از ماه مه سختی شبکه بیت کوین افزایش یافت

اکس نوین: به نظر می‌رسد افزایش قیمت اخیر بیت کوین به سقوط دردناک چندهفته‌ای سختی شبکه پایان داده باشد. سختی شبکه معیاری کلیدی که نشان‌دهنده سطح دشواری رقابت برای کسب پاداش استخراج هر بلاک است و رشد آن، بیانگر بازگشت حیات به بلاک چین بیت کوین است. احتمال می‌رود این افزایش سختی به دلیل ساکن شدن برخی از ماینرهای چینی در سایر کشورها و از سر گرفتن کسب و کارشان باشد. سختی شبکه بیت کوین ۶ درصد افزایش یافت به گفته کارشناسان صنعت بلاک چین، سختی شبکه بیت کوین برای اولین بار از تاریخ ۱۳ مه سال جاری افزایش یافت و با ۶ درصد افزایش از ۱۳.۶۷ تریلیون به ۱۴.۵…

اکس نوین : به نظر می‌رسد افزایش قیمت اخیر بیت کوین به سقوط دردناک چندهفته‌ای سختی شبکه پایان داده باشد. سختی شبکه معیاری کلیدی که نشان‌دهنده سطح دشواری رقابت برای کسب پاداش استخراج هر بلاک است و رشد آن، بیانگر بازگشت حیات به بلاک چین بیت کوین است. احتمال می‌رود این افزایش سختی به دلیل ساکن شدن برخی از ماینرهای چینی در سایر کشورها و از سر گرفتن کسب و کارشان باشد.


به گفته کارشناسان صنعت بلاک چین، سختی شبکه بیت کوین برای اولین بار از تاریخ ۱۳ مه سال جاری افزایش یافت و با ۶ درصد افزایش از ۱۳.۶۷ تریلیون به ۱۴.۵ تریلیون رسید. در حالی که سطح کنونی با اوج سختی شبکه فاصله زیادی دارد، اما افزایش آن پس از دوره کاهشی خبر خوبی به شمار می‌رود.


از اواسط ماه مه، سختی شبکه بیت کوین ۴ دوره تنظیم سختی متوالی را پشت سر گذاشت و باعث شد تا از اوج ۲۵.۰۵ تریلیونی خود در دسامبر ۲۰۱۹ به سطوح پایینی سقوط کند.


همزمان با افزایش سختی، هش ریت بیت کوین نیز مجددا به بالای ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه بازگشت و در حال حاضر در سطح ۱۰۳.۷۲ اگزاهش بر ثانیه قرار دارد.


موفقیت اولیه ماینرهای چینی که در جستجوی سرزمینی جدید برای ادامه کسب و کار خود بودند می‌تواند اصلی‌ترین عامل برای افزایش سختی شبکه بیت کوین باشد. همانطور که پیش‌تر گزارش دادیم، آمریکا یکی از مقصدهای اصلی این دسته از سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. علاوه بر آمریکا، کشورهای کریپتو دوستی چون قزاقستان، مغولستان، پاکستان و حتی برخی کشورهای آفریقایی نیز پس از سرکوب ماینرها توسط دولت پکن، به پناهگاهی جهت ادامه کسب و کار این افراد تبدیل شده‌اند.


علاوه بر این، احتمال دیگری وجود دارد که افزایش قیمت بیت کوین، باعث شده باشد تا ماینرهایی با تجهیزات اندک دوباره برای کسب سود به شبکه وارد شده باشند.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0