ایبنا
1401/05/02
14:11
هم افزایی، حلقه مفقوده مدیریت

معاون اجرایی رپیس جمهوری گفت: حلقه مفقوده مدیریتی در برخی موارد مقوله هم‌افزایی است که امیدوارم رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران به حل بخشی مشکلات در عمران و آبادانی و مسائل مدیریتی دیگر منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، آیین افتتاحیه نخستین رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱ با حضور سید صولت مرتضوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت وزرش و حسن منصوری استاندار تهران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.


این نمایشگاه از امروز یکشنبه ۲ مردادماه با حضور موسسات و نهادهای مردمی و جهادی فعال در عرصه مشاغل نوین کار خود را آغاز کرده و تا سه‌شنبه ۴ مردادماه ادامه دارد.


صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه رویداد هم افزایی مدیریت ایران با بیان اینکه برای زمامداری و اداره جامعه به چند مقوله و عنصر نیاز داریم؛ اظهار کرد: نخستین مورد داشتن برنامه است که ما در جمهوری اسلامی ایران هم برنامه سنواتی و هم برنامه ۵ ساله و هم اسناد بالا دستی تحولی از جمله برنامه چشم انداز داریم.


وی افزود: علاوه بر داشتن برنامه، برای اجرای برنامه ها به دو عنصر مهم منابع انسانی به عنوان سرمایه انسانی و همچنین منابع مالی داریم. اگر همه این موارد در کنار همدیگر در خدمت مدیریت تحول خواه و تحول آفرین باشد، گام های بسیار بلندی در راستای توسعه همه جانبه برداشته می‌شود.


مرتضوی با تاکید براینکه حلقه مفقوده مدیریتی در برخی موارد مقوله هم‌افزایی است که امیدوارم این رویداد به حل بخشی مشکلات در عمران و آبادانی و مسائل مدیریتی دیگر منجر شود، تصریح کرد: در ایران تجربیات بسیار مفیدی وجود دارد به عنوان نمونه در ابتدای انقلاب حسب دستور امام خمینی سازمانی به عنوان جهاد سازندگی ایجاد شد که تحول بسیار شگرفی را در نقاط مختلف کشور ایجاد کرد.


دستگاه‌های دولتی بدون مشارکت مردم از عهده کارها بر نمی‌آیند


سید احمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، نیز در این مراسم گفت: رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران گامی برای بسترسازی مناسب در جهت حضور مردمی در پیش‌برد فعالیت‌های مهم است که این گام اول و بخشی از مسیر رفتن به سمت دولت مردمی است.


وی ادامه داد: متاسفانه ما برخی مسائل را آنقدر پیچیده کرده‌ایم که برخی کارها پیش نمی‌رود. شیوه‌نامه‌ها و ضوابط اداری در حوزه‌های مختلف به شدت انجام کارها را کند کرده است. مدیران هم گاهی باورشان شده که تمام کارها را باید خودشان انجام دهند، اما واقعیت این است که امکان چنین کاری وجود ندارد و تنها با مشارکت و حضور مردم است که می‌توان کارها را پیش برد.


وی با بیان اینکه وظیفه دولت سیزدهم این است که امور جاری را رفع و رجوع کند تا فضا آرام شود؛ تصریح کرد: وظیف مهم‌تری که دولت دارد بازگشت سیر حرکت دولت در مداری است که رهبر معظم انقلاب در اهداف مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت فرمودند.


مردم بهترین بازوی حاکمیت برای رصد و کشف مشکلات


همچنین وحید یامین‌پور، معاون وزیر ورزش با بیان اینکه مردم بهترین بازوی ساختار حاکمیت برای رصد و کشف مسائل واقعی کشور هستند، تاکید کرد: بهترین راه حل را مردم ارائه می‌کنند، پیشرفت‌های بزرگ در دهه‌های اخیر به خاطر حضور مردم و در میدان بودن مجموعه‌های مردمی است.


وی با اشاره به گام اول انقلاب گفت: گام اول انقلاب آرزویی بود که محقق شد و امروز با همت دولت و ریاست محترم جمهور تحقق آرمان‌ها و نظام اسلامی را دنبال می‌کنیم، دولت نگاهش حضور مردم در میدان و تحقق اهداف به دست مردم است. این نگاه، نگاه خوبی است و نشانه سستی و ضعف دولت نیست و به معنای دولتی کردن مجموعه‌های مردم نهاد هم نیست.


یامین پور بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد را متعلق به کشورمان دانست و گفت: نمونه‌های آن بسیج و گروه‌های جهادی هستند که پاکیزه‌تر و موفق‌تر از آنها در جهان وجود ندارد. همچنین دولت هوشمندانه دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها است.



معاون وزیر ورزش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۸ فرمودند: از دولت به تنهایی کاری بر نمی‌آید و باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده شود، همچنین ایشان در جایی دیگر فرمودند که باید از مشارکت مردم در اقدامات و همچنین نظارت بر دولت و فسادستیزی استفاده کنیم.


وی با اشاره به فعالیت چهار هزار گروه مردم‌نهاد در کشور گفت: این گروه‌ها در عرصه‌های مهارت‌آموزی، کارآفرینی، گردشگری، آموزشی، مشاوره، فرهنگی، جهادی و اجتماعی فعال هستند که در این نمایشگاه ۳۰ مجموعه مردمی حضور دارند و می‌شود گفت از هر صد مجموعه یکی در نمایشگاه حاضر است.


حضور ۸۰۰ مجموعه مردمی


در ادامه علی منصوری دبیر اجرایی نمایشگاه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران با بیان اینکه ایده اولیه این رویداد از آنجایی شکل گرفت که وقتی به سراغ مدیران موفق رفتیم، این درخواست را داشتند که ظرفیت‌های آنها به مدیران کشور معرفی شود، گفت: بنا شد با توجه به استقبال معاون اول رییس جمهور این ظرفیت‌ها به میدان بیاید که در این راستا بیش از ۸۰۰ مجموعه مردمی در ظرفیت‌های مختلف در این رویداد حضور دارند.


وی با اشاره به اینکه ارتباط بین مدیران دولتی و شرکت‌ها در این رویداد شکل می‌گیرد، افزود: ایده‌ها و فکرهای بسیاری وجود دارد و اگر به دنبال اصلاح فرایندها و ساختارها هستیم این رویداد دارای این ظرفیت است.


منصوری در پایان با بیان این که اگر همراهی با این رویداد ایجاد شود این ظرفیت‌ها به کمک دولت می‌آید، تصریح کرد: برای اولین‌بار جمع کردن این مجموعه بسیار سخت بود و از بین ۱۴۰۰ شرکت و مجموعه ۸۰۰ شرکت برای حضور در این رویداد دعوت شدند.


انتهای خبر

0
0