بتاسهم
1401/02/31
10:50
مجمع #سدور 📌 مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران (نوبت دوم) شرکت سیمان دورود با حضور 39% از سهامداران در حال برگزاری است. به گزارش همفکران از مجمع ....

مجمع


#سدور



📌 مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران (نوبت دوم) شرکت سیمان دورود با حضور ۳۹٪ از سهامداران در حال برگزاری است. به گزارش همفکران از مجمع ...



✅ مجمع با گزارش هیئت مدیره آغاز به کار نمود:



✅ افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی برای فاز ۴ در دستور کار شرکت قرار دارد.



✅ نرخ بازده دارایی های سهام شرکت با ۱ واحد درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۷٪ رسیده است و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام با ۷ واحد کاهش به ۳۷٪ رسیده است.



✅ درآمدهای عملیاتی نسبت به سال گذشته ۶۳ ٪ افزایش یافته است که عمدتا ناشی از افزایش نرخ محصولات بوده است.



✅ شرکت در سال ۱۳۹۸ زیان ده بوده در سال ۱۳۹۹ از این زیان کاسته شد و در سال به سود انباشته رسید که تهدید شمول ماده ۱۴۱ از شرکت رفع شده.



✅ در بحث فروش داخلی، ۱۰۰٪ محصولات در بورس کالا عرضه می شود. به دنبال آن هستیم که صادرات را در رینگ صادراتی بورس کالا انجام دهیم.



✅ در بخش صادرات سیاست ما در سال جاری حداقل ۳۰ هزار تن در ماه فروش صادراتی است که حدود ۴۵٪ از فروش شرکت را شامل می شود. زیرا فروش صادراتی حاشیه سود بهتری دارد. برای این منظور به دنبال تقویت زیرساخت ها اعم از حمل و نقل هستیم.



✅ در بخش صادرات به دلیل عوارض صادراتی کمتر سیمان نسبت به کلینکر، به دنبال صادرات بیشتر آن هستیم.



✅ هزینه های عملیاتی شرکت به دلیل قدیمی بودن تجهیزات به نسبت بالاست. سه خط تولید داریم که مجموعا به اندازه یک خط یک میلیون تنی تولید دارد و هزینه های بالایی هم خطوط تولید شرکت دارد. به عنوان طول بلند کوره ها باعث می شود که هزینه های نسوز شرکت زیاد باشد.



✅ به دنبال کاهش هزینه های پرسنلی با کاهش منابع انسانی و بازنشستگی هستیم زیرا این آیتم سهم مهمی در بهای تمام شده شرکت دارد.



✅ حامل های انرژی بخش مهمی از هزینه های شرکت را تشکیل می دهد و قدیمی بودن تجهیزات باعث می شود هزینه انرژی برای شرکت بالا باشد و به دنبال اصلاح آن هستیم.



✅ هزینه های مالی خود را با جایگزینی تسهیلات، کاهش داده ایم.



✅ در سال ۱۴۰۰، ۵۶۰ هزار تن فروش داخلی و ۲۴۰ هزار تن فروش صادراتی داشته ایم. امسال برنامه فروش ۳۶۰ هزار تن صادراتی داریم. در دو ماه اخیر هم ۵۰ هزار تن فروش صادراتی داشته ایم.



✅ پروژه کلانی به نام فاز ۴ داریم که مقرر است سیمان های خاص که حاشیه سود بالایی دارند تولید کنیم. با این پروژه ۳۴۰ هزار تن سیمان های خاص تولید خواهد شد. پیشرفت فیزیکی آن ۱۷٪ و بودجه این کار ۳۰۴ میلیارد تومان می باشد. تامین سرمایه این پروژه از تسهیلات و افزایش سرمایه خواهد بود.



✅ پروژه بازسازی و نوسازی خطوط تولید موجود از جمله خط ۳ تولید که تکنولوژی آن مربوط به سال ۱۳۵۷ است در دستور کار قرار دارد و با این کار افزایش تولید اتفاق خواهد افتاد.



انتهای خبر

0
0