بورس پرس
1402/11/28
00:00
"بوعلی" و شرکت دانش بنیان تفاهم نامه بومی‌سازی کاتالیست امضا کردند

تفاهم‌نامه بومی‌سازی کاتالیست نفتا آرومایزینگ بین پتروشیمی بوعلی‌سینا و شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، تفاهم‌نامه بومی‌سازی کاتالیست نفتا آرومایزینگ که از جمله کاتالیست‌های مهم صنعت پتروشیمی بشمار می‌رود در حاشیه دومین روز از نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران پتروکم با حضور علی‌عسکری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به امضای اردلان صداقت‌زاده قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و محمد امیدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیرنوین فرآیند آسیا رسید.


بر اساس این گزارش، اردلان صداقت‌زاده قائم مقام پتروشیمی بوعلی سینا در این مراسم با بیان اینکه پتروشیمی بوعلی‌سینا با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای طی سال‌های گذشته به دنبال سودآوری و افزایش تولید بوده، گفت: با تکیه بر این برنامه‌ها هر سال تولید افزایش یافته است. به نحوی که "بوعلی" سال گذشته افزون بر افزایش تولید به سودآوری مطلوبی دست یافت.


وی افزود: در سال جاری نیز همزمان با پیگیری افزایش تولید و سودآوری، برنامه‌های داخلی‌سازی و بومی‌سازی کاتالیست‌ها، مواد شیمیایی و قطعات یدکی پیگیری شد. امروز بیشتر قطعات این بخش‌ها در داخل تولید می‌شود و نیاز به خارج به حداقل رسیده است. کاتالیست نفتا آرومایزینگ از جمله کاتالیست‌های مهم این صنعت بشمار می‌رود که از سوی شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا ساخته می‌شود.


محمد امیدی مدیرعامل شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا نیز گفت: این شرکت تا کنون چند کاتالیست راهبردی صنعت پتروشیمی را تولید کرده که با ساخت کاتالیست آروماتیک‌سازی پتروشیمی بوعلی‌سینا، دانش‌فنی این کاتالیست نیز بومی می‌شود.


شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در غرفه چند تفاهم نامه دیگر با شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان به امضا رساند.


انتهای خبر

0
0