کوینیت
1399/11/20
19:20
تسلا، بالاخره بیت کوین خرید!

اسناد ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) حاکی از آن است که شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) معادل ۱/۵ میلیارد دلار رمزارز BTC خریداری کرده است

نکات برگزیده مطلب آقای ایلان ماسک(Elon Musk) مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا مدت‌هاست که از علاقه‌ی خود به صنعت رمزارزها به ویژه بیت کوین و داژکوین سخن گفته و همواره توضیح داده است که این دارایی‌های رمزارز در آینده‌ای نه چندان دور «ارز جهانی» خواهند بود. گرچه وی تا به امروز در رابطه با دارایی‌های رمزارزی تحت مدیریت خود اطلاعات چندانی ارائه نکرده بود، اما اسناد ارسال شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) حاکی از آن است که شرکت تسلا بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار رمزارز BTC‌خریداری کرده است. انتشار اخبار مربوط به این رویداد کافی بود تا یک روند صعودی در بازار ایجاد کرده و بیت کوین را به سمت ثبت رکورد قیمت جدیدی سوق دهد. طبق اسناد ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده( SEC )، شرکت خودروسازی تسلا که تحت مدیریت آقای ایلان ماسک(Elon Musk) اداره می‌شود، معادل ۱/۵ میلیارد دلار رمزارز بیت کوین خریداری کرده است.


این شرکت در بیانیه‌ی منتشر شده در رابطه با این موضوع اعلام نموده که قصد دارد با خرید دارایی‌های دیجیتال، طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی مبتنی بر فلزات گران‌بها ذخایر مالی خود را متنوع کند.



در بخش‌هایی از بیانیه‌ی شرکت تسلا آمده است:


در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ ما سیاست‌های سرمایه‌گذاری خود را بروزرسانی کردیم تا بتوانیم در زمینه‌ی تنوع و افزایش ذخایر مالی به انعطاف‌پذیری بیشتری رسیده و بازده پول و سرمایه‌ی شرکت را به حداکثر ممکن برسانیم. به عنوان بخشی از این سیاست‌های سرمایه‌گذاری جدید که به طور جدی توسط کمیته‌ی حسابرسی هیئت مدیره‌ی شرکت تصویب شده است، ما تصمیم گرفتیم که بخش قابل توجهی از سرمایه‌ی نقد تسلا را در دارایی‌های ذخیره‌ی جایگزین مانند دارایی‌های دیجیتال، شمش طلا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله و سایر دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری کنیم. Tesla’s Report


بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته شد

در بخش‌های دیگری از این بیانیه توضیح داده شده که احتمال پذیرش بیت کوین در شرکت تسلا به عنوان یک روش پرداخت جهت خرید محصولات و خودروهای این شرکت در آینده‌ی نزدیک وجود دارد. طبق آنچه در اسناد فوق‌الذکر توضیح داده شده «براساس سیاست‌های جدید، در مجموع معادل ۱/۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری[در بازار بیت کوین] کرده‌ایم و این احتمال وجود دارد که دارایی‌های دیجیتال دیگری را هم در بلندمدت و در بازه‌های زمانی مختلف خریداری کنیم. علاوه بر این، انتظار داریم در آینده‌ای نه چندان دور بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت هزینه برای خرید محصولات استفاده کنیم. این شیوه‌ی پرداخت تحت قوانین فعلی آغاز می‌شود و در ابتدا به‌صورت محدود مورد استفاده قرار خواهد گرفت».


سرمایه‌گذاران سازمانی بازار بیت کوین طلا BTC

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی هفت روز گذشته تا به این لحظه انتشار اخبار مربوط به این رویداد کافی بود تا باعث آغاز یک روند صعودی قدرتمند در بازار بیت کوین شود. مدت کوتاهی پس از انتشار خبر خرید BTC توسط شرکت تسلا، این رمزارز سریعا واکنش نشان داد و با عبور از مرز ۴۱ هزار دلار رکورد‌های تازه‌ای را به ثبت رساند. در حال حاضر رمزارز بیت کوین با عبور ارز مرز ۴۳۷۰۰ دلار همچنان روند افزایش ارزش خود را حفظ کرده و در حال حرکت به سمت ۴۴ هزار دلاری شدن می‌باشد.


نظر شما در رابطه با پذیرش رمزارز بیت کوین توسط تسلا و خرید ۱/۵ میلیارد دلار BTC توسط این شرکت فعال حوزه‌ی فناوری چیست؟ آیا به زودی سایر سرمایه‌گذاران سازمانی نیز به سمت صنعت رمزارزها حرکت خواهند کرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0