کوینیت
1399/11/23
10:20
تریلیون‌ها دلار سرمایه از سمت شرکت‌ها به بازار بیت کوین سرازیر خواهد شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های سهامی عام و شناخته شده مجموعا به ارزش ۱۰ تریلیون دلار نقدینگی را در اختیار دارند که ورود بخشی از این حجم نقدینگی به بازار بیت کوین افزایش شدید قیمت آن را به همراه خواهد داشت

نکات برگزیده مطلب در حالی که به دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ اقتصاد کشورهای جهان در شرایط نامطلوبی قرار گرفته، جدیدترین داده‌های منتشر شده توسط وب‌سایت اس‌اند‌پی گلوبال(S&P Global) نشان می‌دهند که ذخایر دارایی شرکت در طول سال گذشته‌ی میلادی افزایش یافته است. با این وجود تورم افسار گسیخته ارزش این دارایی‌ها را تهدید می‌کند و شرکت‌ها برای رهایی از بند تورم، به سرمایه‌گذاری بر روی روش‌های حفظ ارزش دارایی‌ها همانند بیت کوین سوق خواهند یافت.

افزایش حجم نقدینگی شرکت‌ها

بر اساس گزارش اس‌اند‌پی گلوبال(S&P Global) شرکت‌های آمریکایی سهامی عام ۲/۵۰۶ تریلیون دلار نقدینگی را در اختیار دارند. در حقیقت، «کل ذخایر نقدی شرکت‌هایی که در فهرست یک درصد شرکت‌های برتر قرار دارند، بیش از ۸۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به سطح ۱/۰۶ تریلیون دلار رسیده است.»


این گزارش تنها بزرگترین شرکت‌های آمریکایی را شامل می‌گردد و ذخایر نقدینگی دیگر شرکت‌ها شامل شرکت‌های خصوصی مشخص نشده است.


بدهی و نقدینگی شرکت‌های آمریکایی

بدهی و ذخایر نقدی شرکت‌های آمریکایی نقدینگی شرکت‌های آمریکایی از سال ۲۰۰۸ تاکنون به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و به‌طور متوسط از همتایان اروپایی خود ذخایر نقدینگی بیشتری را در اختیار دارند.


داده‌ها نشان می‌دهند ذخایر نقدینگی شرکت‌های اروپایی(به استثنای شرکت‌هایی که در حوزه‌ی مالی فعالیت دارند) در طول نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است.


برآورد شده است که شرکت‌های فعال در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا به همراه شرکت‌های سهامی عام اروپایی مجموعا ۱/۱ تریلیون دلار نقدینگی را در اختیار دارند. همچنین ذخایر نقدینگی شرکت‌های خصوصی انگلیسی(به استثنای شرکت‌های مالی) مجموعا ۹۰۰ میلیارد پوند برآورد شده است.


ذخایر نقدینگی شرکت‌های انگلیسی

ذخایر نقدی شرکت‌های انگلیسی بر اساس گزارش نشریه‌ی بلومبرگ، شرکت‌های ژاپنی نیز مجموعا ۵/۱ تریلیون دلار نقدینگی را در اختیار دارند. در نهایت مجموع ذخایر نقدی شرکت‌های بزرگ جهان(به استثنای شرکت‌های فعال در مناطقی که از سیاست مالی مشخصی برخوردار نیستند همانند برزیل، ترکیه و اندونزی) ۱۰ تریلیون دلار برآورد شده است.


سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در بازار بیت کوین

با این وجود، به دلیل وجود تورم در کشورهای مختلف جهان ارزش پول نقد در برابر دارایی‌ها به‌طور پیوسته کاهش می‌یابد. در نتیجه بسیاری از شرکت‌های فعال در سطح جهان احتمالا از رویکرد شرکت تسلا برای ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری خود پیروی خواهند کرد.


مطالعات نشان می‌دهند که شرکت‌ها برای ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری بهتر است که ۱۰ درصد از ذخایر نقدینگی خود را به بیت کوین اختصاص دهند. در صورتی که هر یک از شرکت‌های جهان ۱۰ درصد از ذخایر نقدینگی خود را به بیت کوین اختصاص دهند، در نهایت ۱ تریلیون دلار به بازار بیت کوین سرازیر خواهد شد و افزایش چند برابری ارزش این دارایی را به همراه خواهد داشت.


بر اساس گزارش کوینت ، سیتی‌بنک(Citibank) تورم شدیدی را برای دلار آمریکا پیش‌بینی کرده است. این بانک برآورد کرده است که در صورت سرمایه‌گذاری ۱ تریلیون دلاری شرکت‌ها در بازار بیت کوین، قیمت این دارایی به ۳۰۰ هزار دلار(بیش از ۶ برابر سطوح فعلی) خواهد رسید. با این وجود، همانطور که در گذشته اثبات شده است تغییر رویکرد شرکت‌ها در برابر رمزارزها و ورود آن‌ها به بازار بیت کوین پدیده‌ای زمان‌بر است و انتظار می‌رود که تاثیرات این پدیده در بلند مدت تجربه گردد.


نظر شما نسبت به تاثیر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها بر بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها چیست؟ آیا بیت کوین درآینده به روش اصلی ذخیره‌ی دارایی‌ها تبدیل خواهد شد؟ در این صورت روند بازار بیت کوین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0