بانی فام
1399/10/06
14:27
#آریان با فروش 610 میلیون #وپاسار و جابجایی با 236میلیون برگه سهام میدکو اتفاق جالبی رو رقم زد و نشون داد که میتونه به راحتی در بازار جز پیشتازان ب...

#آریان با فروش ۶۱۰ میلیون #وپاسار و جابجایی با ۲۳۶میلیون برگه سهام میدکو اتفاق جالبی رو رقم زد و نشون داد که میتونه به راحتی در بازار جز پیشتازان باشه.


دو اتفاق مهم قابل پیش بینی در #آریان یکی افزایش سرمایه شرکت است و دوم ۳۳ درصدی شدن آریان در #وپاسار که هر دو مورد توسط مقامات رسمی گروه پاسارگاد بارها رسما اعلام شده.


افزایش سرمایه از انباشته که در مجمع مطرح شده،موکول شده به تعیین تکلیف سود حاصل از ۳۳ درصدی شدن آریان در وپاسار که بعد از اون تغییر از بازار پایه به بازار بالاتر ،البته سهامداری در آریان باید کمی بلند مدت تر از پروژه ای دیدن سهم باشه ،بخاطر اینکه زمان لازم است تا اتفاقات سهم اجرایی و افشا بشه . مثلا راه اندازی و سود آوری در زیر مجموعه های میدکو و بورسی شدن خیلی از زیرگروههای آریان مثل انرژی گستر و فناپ ، نیاز به وقت بیشتر دارد .اگر پروژه ای به سهم نگاه کنیم ، پس باید زیر گروهها رو هم پروژهاشون رو در نظر بگیریم . به عنوان مثال میدکو حداقل دوسال ، شاید هم بیشتر زمان لازم دارد تا سرمایه گذاریهایش کاملا شکوفا شده و از یک شرکت در حال ساخت به صرفا در حال تولید تبدیل شود،مثلا تولید فعلی فولادش به چهار میلیون تن اسمی برسد.



@banifam



انتهای خبر

0
0