بورس پرس
1401/04/21
00:00
انتقاد از نگاه دستوری دولت به حجاب و اقتصاد / نمایندگان تذکر خواهند داد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از نگاه دستوری دولت به حجاب و اقتصاد، اعلام کرد : نمایندگان طی روزهای آینده به دولت تذکر خواهند داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شهریار حیدری در رابطه دغدغه اشتباه دولت به شرق اعلام کرد: رویکرد دولت‌ها به مقوله حجاب همیشه متفاوت بوده اما در وضعیت معیشتی و اقتصادی کنونی، انتظار و توقع مردم از دولت این است که در این اوضاع و احوال به جای این‌گونه پرداختن به مقوله حجاب به رفع مشکلات اقتصادی اهتمام ورزند. حجاب موضوعی است که نیاز به کار فرهنگی دارد نه قانون!


وقتی افراد گرسنه و نیازمند باشند، تاثیرپذیری آنها درباره حجاب کمرنگ و بی‌اثر است و زمانی این حرف‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد که شکم آنها سیر باشد. اگر دولت معیشت مردم را تامین کند و شرایط اقتصادی را بهبود بخشد، حرف‌شنوی مردم چه در زمینه حجاب چه امورات دیگر بالا می‌رود.


وقتی جامعه از نظر معیشت و اقتصاد گرفتار است و دولت نمی‌تواند امور اقتصادی جامعه را برنامه‌ریزی کند، حرف‌شنوی مردم از دولت درباره موضوعات دیگر مثل حجاب کمتر می‌شود. بنیان‌گذار انقلاب هم مثل رهبری درباره حجاب معتقد به اعمال زور نبودند و تاکید بر انجام کار فرهنگی درباره پذیرش حجاب داشتند اما دولت‌ها از جمله دولت آقای رئیسی نگاه دستوری به حجاب و اقتصاد دارد در حالی که با دستور نه اقتصاد بهبود می‌یابد و نه زنان محجبه می‌شوند.


رئیسی زمان انتخابات وعده توجه به معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی را داد اما امروز اولویت‌های انتخاباتی وی تغییر کرده و عملا دولت وی نتوانسته به رفع مشکلات و اقتصاد توجه کند. بنابراین تاکید می‌شود اگر وضعیت اقتصادی مناسب‌تر شود وضعیت حجاب مردم هم بهتر می‌شود. البته ممکن است برخی بگویند این دو موضوع چه ارتباطی با هم دارند در حالی که اسلام به این سوال پاسخ داده هروقت فقر از در داخل بیاید، ایمان از پنجره بیرون می‌رود.


اسلام در نگاه مذهبی بیشترین توجه را به اقتصاد، امنیت و رفاه دارد و در کنار آن به حجاب هم توصیه‌هایی کرده است. حجاب باید قلبی و واقعی باشد. بنابراین اگر دولت رفاه و آرامش و امنیت و آسایش را برای مردم فراهم کند، مردم هم این موارد را رعایت می‌کنند.


مردم ایران ذاتا اهل حجاب درونی‌اند و همین افرادی که به نظر برخی کم‌حجابند، روزهای راهپیمایی و عزاداری در مراسمات شرکت می‌کنند و نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند. پس نمی‌توان عبارت بی‌حجاب را برای آنها به کار برد. این نوع برخورد و بی‌احترامی و تحقیر نسبت به زنان ایرانی کار نادرستی است.


رهبری هم بارها در موضوعات مختلفی مثل مقوله حجاب، کارکرد فرهنگی را توصیه کرده‌اند. کارکرد فرهنگی هم در شرایطی جواب می‌دهد که مردم در آرامشی نسبی از نظر اقتصاد و معیشت باشند. درحالی که بی‌کاری به معضلی جدی تبدیل شده و مسئولان دولتی چون راهکاری برای آن ندارند در عوض بر موضوع حجاب متمرکز شده‌اند.


برخی وزرا و مسئولان هم از روی شکم‌سیری است و از شکم گرسنه مردم خبر ندارند. به همین دلیل به دولت اطلاعات غلط می‌دهند و اولویت را به سمت وضعیت حجاب پیش می‌برند در حالی که حجاب اجباری اولویت نیست و اقتصاد مردم باید تامین شود. به همین دلیل طی روزهای پیش‌رو نمایندگان مردم نسبت به اولویت‌ها به دولت تذکر خواهند داد تا به یاد بیاورند شرایط اقتصادی چگونه است.


انتهای پیام


http://t.me/boursepressir



انتهای خبر

0
0