کانال تحلیلی پارسیس
1400/07/23
11:43
#نفت در یک چرخه ی رشد بلند مدت 🔹بهای نفت روز جمعه با افزایش بیش از 3 درصد در هفته همراه شد ، نشانه های افزایش تقاضا و عرضه محدودتر در چند ماه آین...

#نفت در یک چرخه ی رشد بلند مدت



🔹بهای نفت روز جمعه با افزایش بیش از ۳ درصد در هفته همراه شد ، نشانه های افزایش تقاضا و عرضه محدودتر در چند ماه آینده وجود دارد و افزایش قیمت گاز و زغال سنگ، تقاضا را به سمت فرآورده های نفتی سوق داده است.



بهای معاملات آتی نفت برنت به بالاترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۸ رسید و با بیش از۱٪ افزایش به ۸۵ دلار در هر بشکه رسید.



بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به ۸۲.۰۵ دلار در هر بشکه رسید و در هفته اخیر ۳.۴ درصد افزایش یافته که هشتمین هفته متوالی است.



❇️ تحلیلگران به کاهش شدید ذخایر نفت OECD به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۵ اشاره نموده اند. با بهبودی حاصل از واکسیناسیون ، تقاضا افزایش یافته است ، و از سوی دیگر صنایع از گاز و زغال سنگ گران قیمت به سوخت مازوت و گازوئیل متمایل شده اند.



آژانس بین المللی انرژی روز پنجشنبه گفت که انتظار می رود افزایش تقاضای نفت به میزان ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز برسد.




🔹تحلیلگران RBC Capital Markets می گویند که بازار جهانی نفت در حال شکل گیری یک چرخه قوی صعودی است ، که منجر به کاهش عرضه و تقویت تقاضا در هم زمان می شود.



مایکل تران ، تحلیلگر RBC ، در یادداشتی گفت: "ما این دیدگاه را که در تمام طول سال داشتیم - مبنی بر اینکه بازار نفت در روزهای اولیه یک چرخه چند ساله و از نظر ساختاری قوی است ، حفظ می کنیم."



اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0