دنیای اقتصاد
1402/08/20
21:43
وام بازنشسته‌ها به چه کسانی می‌رسد؟ / ماراتن بی‌نتیجه‌ برای فقط «چند میلیون» 🔺بازنشسته‌ها می‌گویند، «وام ۲۰ میلیون تومانی با عنوان وام ضروری ویژه ...

وام بازنشسته‌ها به چه کسانی می‌رسد؟ / ماراتن بی‌نتیجه برای فقط «چند میلیون»



🔺بازنشسته‌ها می‌گویند، «وام ۲۰ میلیون تومانی با عنوان وام ضروری ویژه بازنشسته‌های تامین اجتماعی»، یا وجود خارجی ندارد یا اگر هست، به افراد دیگری خارج از این تعریف تعلق می‌گیرد.



🔺بعداز اعلام دولت مبنی بر تدارک وام ضروری برای بازنشسته‌ها، این گروه در ماه‌های اخیر به امید «پوشش بخش کوچکی از هزینه‌های بزرگ زندگی‌شان» که عمدتا مربوط به هزینه‌های پزشکی و خدمات درمانی می‌شود، راهی سازمان تامین اجتماعی و شعب مربوطه برای «ثبت‌نام و دریافت وام» شدند.



🔺برخی بازنشسته‌ها در تماس با «دنیای‌اقتصاد» اما اعلام کردند، برای فقط ۲۰ میلیون وام، ۲۰ میلیون بار ثبت‌نام و مراجعه و سوال از مسولان مربوطه انجام داده‌اند و هیچ خبری از تسهیلات نیست.



🔺برخی دیگر هم اعلام کردند، مسولان به آنها گفته‌اند، وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان با حقوق زیر ۷ میلیون تومان در ماه تعلق می‌گیرد.



🔺در شرایطی که وام بانکی با نرخ بهره ارزان براحتی با اسم‌های حمایت از تولید، به افرادی اعطاء می‌شود که اغلب قصد برگرداندن آن را ندارند، «تقاضای خرد و کاملا مصرفی» به اشکال مختلف از تسهیلات کوچک محروم می‌ماند.



🔺بازنشسته‌های درمانده در ماراتن وام ضروری، خواستار اعلام موضع دقیق و شفاف مسولان در این باره هستند.



🔺تعداد این وام‌ها دقیقا چقدر است و نحوه گزینش به چه صورت است؟



#دنیای_اقتصاد #بازنشسته_ها #وام_ضروری #تامین_اجتماعی



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد 👇

انتهای خبر

0
0