ایبنا
1400/11/11
15:42
دولت باید حامی بانک توسعه تعاون باشد

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شاخص‌های اهمیت تعاون این است که به اشتغال و توسعه کمک کرده و وضعیت اقتصاد را به سمت عدالت و پیشرفت سوق می‌دهد.

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، علی بابایی کارنامی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت جدی از بانک توسعه تعاون است، ادامه داد: دولت باید حمایت واقعی از بانک توسعه تعاون داشته باشد تا این بانک به عنوان بانک عامل و پایه در سراسر کشور تثبیت گردد و بیشتر بتواند در خدمت تعاونی‌ها باشد.


نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است که اتحادیه‌های تخصصی بخش تعاون بیشتر مورد حمایت قرار گیرند و مشوق های حمایتی و مالیاتی و بانکی و ... باید نصیب شرکت های تعاونی شود که این امر نیازمند همکاری دولت و مجلس است.



بابایی توجه و استفاده از ظرفیت روستاییان را در جهت توسعه تعاون موثر دانست و گفت: باید از ظرفیت روستاییان در جهت ارتقای وضعیت بخش تعاون با نگاه توسعه اقتصاد روستا حمایت بیشتر و جدی تری داشت.



نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به طرح های دانش بنیان متناسب با پیشرفت علم و توسعه در کشور با نگاه تعاونی ها توجه ویژه تر شود.



بابایی واگذاری کارها و بنگاه های اقتصادی براساس اصل ۴۴قانون اساسی را متذکر شد و گفت: وعده های بسیاری در این بخش داریم که بایستی مجلس حمایت بیشتری از بخش تعاون داشته و در حدحرف و تعارف نباشد.



وی بهره گیری از حوزه عمومی برای ترویج و آموزش و کارهای تحقیقاتی بخش تعاون را نیز موثر دانست و در خصوص اینکه یکی از مهمترین الزامات توسعه بخش تعاون بحث تامین مالی تعاونی هاست گفت: بایستی برای بانک ها تکالیفی قائل شویم تا بتوانند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاونی ها قرار دهند.



بابایی ادامه داد: با استفاده از منابع قرض الحسنه که در صندوق پیشرفت و عدالت و صندوق کارآفرینی داریم باید در این راستا حمایت های جدی تر شود.


انتهای خبر

0
0