اخبار اکس نوین
1400/09/10
00:00
کیف پول‌های غیر حضانتی مشمول قوانین ضد پولشویی FATF نمی‌شوند؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید

اکس نوین: جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است مقررات دولت این کشور در خصوص ارزهای دیجیتال در حال حاضر با دستورالعمل‌های کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) مطابقت دارد. این بدان معنی است که نهادهای غیر حضانتی که به راحتی نمی‌توان آنها را طبقه‌بندی کرد نیازی به گزارش تراکنش‌های خود نخواهند داشت. توضیحات یلن در پاسخ کتبی او به سناتور پت لومی آمده که پیش از جلسه کمیته بانکداری سنا از وی سوالی در این رابطه پرسیده بود. در میان سوالات تومی، پرسشی در رابطه با پیامدهای دستورالعمل جدید FATF برای ارزهای دیجیتال که ماه گذشته توسط این نهاد بین‌المللی منتشر شد مطرح شده بود. FATF در این دستورالعمل از…

اکس نوین : جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است مقررات دولت این کشور در خصوص ارزهای دیجیتال در حال حاضر با دستورالعمل‌های کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) مطابقت دارد. این بدان معنی است که نهادهای غیر حضانتی که به راحتی نمی‌توان آنها را طبقه‌بندی کرد نیازی به گزارش تراکنش‌های خود نخواهند داشت.


توضیحات یلن در پاسخ کتبی او به سناتور پت لومی آمده که پیش از جلسه کمیته بانکداری سنا از وی سوالی در این رابطه پرسیده بود.


در میان سوالات تومی، پرسشی در رابطه با پیامدهای دستورالعمل جدید FATF برای ارزهای دیجیتال که ماه گذشته توسط این نهاد بین‌المللی منتشر شد مطرح شده بود. FATF در این دستورالعمل از دولت‌ها خواسته تا افرادی که گرداننده پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز هستند در برابر استانداردهای ضد پولشویی، از جمله جمع‌آوری و انتقال اطلاعات کاربران در حین تراکنش‌ها مسئول باشند.


با توجه به این موضوع، تومی در سوالات خود از جنت پرسید که آیا سرویس‌ها و خدمات غیر حضانتی نیز مشمول قانون ثبت کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات پولی قرار می‌گیرند یا خیر. شبکه مقابله با جرائم مالی آمریکا تاکنون بیشتر این استانداردها را اجرا کرده و مانند دستورالعمل جدید FATF، سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات جانبی، همچون تولیدکنندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری، ارائه‌دهندگان کیف پول‌های غیر حضانتی، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و ماینرها را از تعریف «ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های مجازی» مستثنی کرده است.


وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به لومی در این رابطه اظهار داشت:


من با دستورالعمل‌های شبکه مقابله با جرائم مالی در این رابطه موافقم و معتقدم FATF نیز موافق است.


برای واضح‌تر شدن این موضوع باید گفت که اگر کیف پول‌ها و دیگر نهادهای غیر حضانتی به عنوان یک شخص حقیقی و یا حقوقی دارای منافع تجاری عمل کنند، ممکن است نیاز به گزارش دهی داشته باشند. اما آنهایی که خدمات غیر حضانتی مبتنی بر فناوری ارائه می‌دهند و یا در ایمن‌سازی شبکه مشارکت دارند از الزام گزارش دهی مستثنی خواهند بود.


منبع theblockcrypto


انتهای خبر

0
0