آکادمی هلاکوئی
1400/07/17
10:30
چین استخراج ارز دیجیتال را به لیست صنایع ‘منفی’ خود اضافه کرد

بر اساس اسناد منتشر شده از مقامات برنامه…

بر اساس اسناد منتشر شده از مقامات برنامه ریزی دولت چین ، این کشور استخراج ارزهای دیجیتال را به پیش نویس لیست صنایعی که سرمایه گذاری در آنها محدود ویا ممنوع است ، افزوده است اگرچه تعداد بخش های موجود در لیست طی سال جای به طور کلی کاهش یافته است.


شایان ذکر است که “لیست منفی چین” حاکی از جزئیات بخش ها و صنایعی است که برای سرمایه گذاران چینی و خارجی ممنوع هستند.


نهادهای نظارتی در چین معاملات و استخراج ارز دیجیتال را در سال جاری میلادی ممنوع اعلام کردند ودر پی آن ، بانک مرکزی این کشور ماه گذشته متعهد به توقیف تمامی فعالیت های “غیر مجاز” ارزهای دیجیتال شد.


سرکوب ارز های دیجیتال در چین ، صرافی های ارز های دیجیتال را وادار به توفق ارائه خدمات به کابران چینی کرد.


چین همچنین گفتگوها و انتشارات عمومی در زمینه ارز های دیجیتال را محدود کرده و صنعت سرگرمی کشور را به دلیل “آلوده کردن” جامعه سرکوب کرده است.


مقامات برنامه ریزی در دولت همچنین عنوان کردند که سرمایه گذاری “غیر دولتی” در فعالیت های مختلف انتشاراتی ، از جمله پخش مستقیم ، جمع آوری و عملیات اخبار متوقف می کنند.


بنا به اعلام کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین (NRDC) ، سرمایه‌گذاری خصوصی نمی تواند در اخبار منتشر شده از سوی نهادهای خارجی در زمینه اخبار و افکار عمومی دخیل باشد.


پیش نویس لیست منفی در سال جاری که سرمایه گذاری در صنایع مختلف را محدود ویا ممنوع کرده است ، از ۱۱۳ عدد در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۷ کاهش یافته است.


صنایعی که در لیست قرار ندارند ، برای سرمایه گذاری عموم بدون نیاز به تاییدیه ،مجاز هستند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cnbc


انتهای خبر

0
0