بااقتصاد
1401/05/22
09:01
سکه و سیمان در صدر معاملات بورس کالا قرار گرفتند

در معاملات بازار گواهی سپرده بورس کالا در هفته گذشته سکه از لحاظ ارزش و سیمان به لحاظ حجم برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته سوم مرداد، ۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۲۲۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک ۱۸۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۱۴ مرداد بیش از ۸۰۷ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان برای ۱۸ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۶۲۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.


در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ۷۱۸ هزار و ۱۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان به لحاظ ارزشی صدرنشین شد و با کسب سهم ۵۷ درصدی در ارزش معاملات و سهم ۱۵ درصدی در حجم معاملات، جایگاه نخست از لحاظ ارزش و جایگاه سوم از لحاظ حجم را از آن خود کرد.


سیمان با ثبت معامله ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار گواهی سپرده رتبه اول را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۲ میلیارد و ۲۹ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۴ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.


در هفته سوم مرداد، یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۹۷۶ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۵۲ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه رتبه دوم در حجم و ارزش معاملات به خود اختصاص داد. سهم زعفران از حجم کل معاملات ۲۵ درصد و از ارزش کل معاملات ۲۸ درصد برآورد شد.


ارزش معاملات ۳۰۷ هزار و ۱۲۴ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۲۶ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۱۴ درصدی را از ارزش کل معاملات از آن خود کرده بود.


در بازار گواهی سپرده کالایی بر مبنای ۲ دارایی نخود و زیره سبز در هفته قبل در مجموع ۲۹ قرارداد دست به دست شد که ارزش نزدیک ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان را به ثبت رساند.



انتهای خبر

0
0