مدت: 30 ثانیهحجم: 1.3 مگابایت
مهندسی مالی
1400/06/24
17:09
در حالیکه در سال 2021 همچنان بسیاری از اقتصاددانها نمی‌توانند ماهیت پدیده‌ ارزهای دیجیتال را به درستی درک کنند، میلتون فریدمن 22سال پیش (سال1999) و...

در حالیکه در سال ۲۰۲۱ همچنان بسیاری از اقتصاددانها نمی‌توانند ماهیت پدیده ارزهای دیجیتال را به درستی درک کنند، میلتون فریدمن ۲۲سال پیش (سال۱۹۹۹) و در زمانی که هیچ تصویر دقیقی از آینده اینترنت وجود نداشت، ظهور پدیده پول خصوصی در بستر اینترنت را پیش‌بینی کرد.



این توانایی در درک تحولات آینده قبل از اینکه به سواد تکنولوژی بالای فریدمن مربوط باشد به درک بالای او از ماهیت اقتصاد باز می‌گردد.



بنظرم کسانی که مفاهیم اقتصادی را خوب می‌فهمند بهتر از دیگران می‌توانند پدیده‌های علمی و سیاسی و فرهنگی را تحلیل و گمانه‌زنی کنند، زیرا موتور محرک اصلی سیاست، تکنولوژی و فرهنگ، همیشه انگیزه‌های اقتصادی بوده و هست و کسی که علم اقتصاد را عمیقا درک می‌کند بهتر از دیگران می‌تواند تحولات آتی را تجسم کند.



البته منظور از درک اقتصادی، لزوما سواد دانشگاهی نیست و همانطور که شاهدیم اکثر تحصیل کرده‌ها و اساتید اقتصادی کشورمان با وجود تسلط به دروس و سال‌ها کار اجرایی، اما فاقد درک درستی از مفاهیم و انگیزه‌های اقتصادی هستند.



انتهای خبر

0
0