دنیای اقتصاد
1399/08/25
07:00
سه سناریوی برجامی بایدن ❓سرنوشت توافق هسته‌ای در عصر پساترامپ چه خواهد شد؟ 🟣 اندیشکده «کارنگی» در گزارشی با عنوان «توافق هسته‌‍‌ای ایران و کاخ سف...

سه سناریوی برجامی بایدن



❓سرنوشت توافق هسته‌ای در عصر پساترامپ چه خواهد شد؟



🟣 اندیشکده «کارنگی» در گزارشی با عنوان «توافق هسته‌ای ایران و کاخ سفید دموکرات» به ارزیابی سیاست‌های بایدن در کاخ سفید پرداخته است. در بخش اول این گزارش با عنوان برنامه مرحله‌ای و گام به گام برای آغاز تعامل با ایران به سه سناریو درخصوص ایران اشاره می‌شود؛



🟣 بازگشت دوطرفه واشنگتن و تهران به برجام، توافقی کوچک‌تر مشابه برنامه اقدام مشترک که در سال ۲۰۱۳ در ژنو تصویب شد و سوم، مذاکره فوری بر سر توافقی تازه که به مسایل گسترده‌تر می‌پردازد.



🟣 در بخش دوم گزارش چالش‌های بازگشت بایدن به برجام مورد بررسی قرار گرفته که شامل یک برنامه کامل معتبر داخلی و بین‌المللی، دیدگاه‌های متناقض شرکای جهانی و منطقه‌ای و فشارهای سیاسی در داخل ایالات متحده است.



🟣 این گزارش در پایان با بیان اینکه گفت‌وگو باید واقع‌بینانه باشد و در چارچوب گام‌های متعادل برای تنش‌زدایی دنبال شود، نتیجه‌گیری کرده است که تعامل بیشتر با ایران بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران اتفاق خواهد افتاد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/۵۲۹۴۶۳



انتهای خبر

0
0