نود اقتصادی
1402/08/11
19:54
⭕️ امنیت غذایی پایدارنقطه اتکای راهبردی امنیت ملی است 🔹مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی: با تولید غذای سالم مبتنی برکیفیت و سلامت، به ثبا...

⭕️ امنیت غذایی پایدارنقطه اتکای راهبردی امنیت ملی است



🔹مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی: با تولید غذای سالم مبتنی برکیفیت و سلامت، به ثبات و پایداری دست خواهیم یافت. تولید غذا به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است.



🔹مبنای فروش غذا، مبنای سیاسی است و کشورهایی که بیشترین تولید کننده غذا باشند از آن به عنوان یک ابزار برای تسلط بر کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.



🔹بر اساس طبقه بندی جهانی سه طبقه‌بندی شرایط مطلوب، متوسط و ناامن برای امنیت غذایی ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت کشور ما در امنیت غذایی متوسط بوده و زمانی در شرایط مطلوب قرار خواهد گرفت که علاوه بر بعد کمی و کیفی، بهبود و دسترسی اقتصادی جهت خرید غذا و سلامت محصولات کشاورزی را نیز تامین کند.



🔹کشور ایران را از نظر جمعیت هجدهمین کشور پرجمعیت جهان است. پیشینه کشاورزی ایران با قدمت ۷ هزار سال پیش در سرزمین فلات، نشان دهنده تاریخ کهن امنیت غذایی در کشور ایران است.



🔹به طور متوسط سالی ۶ میلیارد دلار صادرات از بخش کشاورزی به کشور اختصاص می‌یابد، که از این رقم ۱۷ درصد از درآمدهای غیرنفتی است.



✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️



🆔 https://telegram.me/joinchat/EZnefD۹kO۸xINJK_Z۵xVqQ

انتهای خبر

0
0